Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Boot Camp med bara drivrutinerna

Åke Q8

Recommended Posts

Hej!

Är en helt ny mac-användare som köpte en MacBook Pro för tio dagar sedan. Jag satsade på en sådan dels för att jag tänker använda den som kärna i en mobil inspelningsstudio i framtiden, dels för att jag tänkte ta i lite extra med prestandan för att kunna köra spel.

Jag hörde tidigt tal om Boot Camp, men när jag började kolla upp det, visade det sig att jag var för sent ute för att hinna ladda ner den kostnadsfria beta-versionen (såvida jag helt enkelt missat var man tankar ner det). Nu tankade jag istället hem drivrutinerna, efter att ha läst i någon tråd här att det egentligen bara är dem man behöver. Hur går jag tillväga nu då? Är inte så värst hacker-erfaren... Har i alla fall lyckats fixa xp med sp2 på skiva.

Tacksam för snabbt svar, då det rycker i spelnerverna!!

Mr. John

Om du inte är så värst hackererfaren är det kanske inte någon bra idé att börja trixa med sånt.

Men du nämner att din Macbook är 10 dagar gammal - du kanske inte har hört det, men det nya operativsystemet Leopard släpps om typ en vecka... Snälla som Apple är kan du då köpa det för bara 100:-, och Boot Camp ingår i Leopard.

www.apple.se

Nä, det kändes lite über att börja pilla med drivrutiner.

Hehehe, typiskt mig att missa uppgraderingskostnaden... Såg bara bara att priset för hela kalaset låg på typ tusen spänn och tänkte inte närmare på det... Jamen då är det ju bara att vänta fyra dagar och sedan uppgradera till det coolaste operativsystemet på marknaden!

Tack för svaret, min brorsas lovord om MW's forum verkar vara välgrundade!

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...