Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ibook or macbook?

Kossan

Recommended Posts

Hej hej mäniskor! Jag funderar på att skaffa mej en bärbar mac och jag undrar ska det vara en ibook eller macbok?

Tac i förhand :)

A_bite_of_the_apple

ny dator: en MacBook

beg dator: en MacBook

beg får-för-väldigt-bra-pris-dator: iBook G4

PowerPC är gångna tider

Bra begnat billigt låtter bäst för mej. Jag är bara 11 :P

Har haft en ibookg4 i tre år. fungerat jättebra ( tills nu). har precis köpt en ny macbook som jag är jättenöjd med, men det är nästan så jag saknar min ibook. Har du inte mycket pengar så tycker jag en beg Ibook kan vara ett bra köp. Däremot får du nog uppgradera minnet lite ( om det inte redan är gjort). lycka till!

Om du köper begagnat be att få se att den fungerar, startar osv., fråga om det är några fel på den eller problem.

Försök få tag på en modell med mycket minne i från början, mellan 500mb och 1gb helst.

Batterierna är den del som "slits" mest på bärbara datorer.

Framförallt betala aldrig i förskott.

En iBook är fortfarande en helt okej dator, särskilt modellerna på över 1 ghz, men om du har råd så är förstås en MacBook bättre - men mycket dyrare!

Det är lurigt med begagnade bärbara datorer. De får ofta mer stryk mekaniskt än stationära. Pajjar nåt kan det kosta så mycket att det är lika bra att slänga den. Därför är det svårt att rekommendera att man köper en begagnad gammal bärbar Mac. Jag förstår att du är sugen och att pengarna fattas. Eftersom en begagnad G4-Mac är i princip omodern redan nu så skulle jag föreslå att du pratar med dina föräldrar om att tänka långsiktigt.

Om du betalar en del, lånar lite av föräldrarna och kanske förhandlar bort julklappen mot dator osv så kanske det räcker till en ny. Den har garanti och är modern i många år. Det kan visa sig bli BILLIGARE med en ny än en begagnad!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...