Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MDD 867 x 2 1,5GB RAM Pris?


Maltman

Rekommendera Poster

Hej alla...

 

Tänkte sälja ovanstående PM G4.

* 60 GB HD

* 120 GB HD

* Standard Grafik 32 MB nvidia

Tänkte behålla DVD brännaren, så det blir combon.

Inköpt 2002.

 

Är den värd 2.500 ? :unsure::crossfingers:

 

//Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man brukar säga 1kr per GB hårddisk, 1kr per megahertz, 1kr per MB RAM och 1kr per MB på grafikkortet vilket resulterar i 3446kr. Har du kvar alla böcker, originalskivor som följde med samt kartongen så kan du nog få 4500kr för den, utan större problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

2500 är antagligen lite för mycket. Dubbla 1,25 GHz-modeller har gått för 3000 kronor för ett bra tag sedan.

Men omkring 2000 kronor kan du säkert få om du hittar en bra köpare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
(...) så kan du nog få 4500kr för den, utan större problem.

 

Ska nämna att en kille hade enorma problem att sälja en Dual 2,7 GHz Powermac G5 på 99mac förra veckan. Den låg ute för 8000 i början, ingen köpte, så den sjönk till 5000 och såvitt jag vet är den fortfarande till salu.

 

5000 spänn för dubbel 2,7 GHz G5; en dator som är fem-sex gånger snabbare än Maltmans G4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska nämna att en kille hade enorma problem att sälja en Dual 2,7 GHz Powermac G5 på 99mac förra veckan. Den låg ute för 8000 i början, ingen köpte, så den sjönk till 5000 och såvitt jag vet är den fortfarande till salu.

 

5000 spänn för dubbel 2,7 GHz G5; en dator som är fem-sex gånger snabbare än Maltmans G4.

 

Det tycker jag låter otroligt...! Om man tittar på vad de går för på Tradera och Blocket så brukar dubbla 2,7 G5 ligga på runt 8-9000...

Exempel 1

Exempel 2

 

Så jag tror att min uppskattning på 4500kr OM han har kvar originalskivorna och kartongen, samt att det medföljer tangentbord och pekdon är rimligt. :)

 

Med detta menar jag inte att gå i dispyt med någon här på detta forum, så jag undanber mig korkade kommentarer om detta, allt jag med detta gör är att statuera ett exempel på mitt uttalande om vilket pris han kan sätta på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Det finns ingen garanti för att de där på tradera verkligen blir sålda.

 

Men visst; sätt ut din MDD dual 867 MHz (som bara precis klarar Leopard) för 4500 kronor och se om någon hör av sig. Det kostar inget, och i värsta fall får du väl sänka priset efter en tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig ge mer än 1800 för den, men någon som inte är så insatt i priserna på gamla Macar skulle säkert ge 3000 för den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag köpte min Dual 867Mhz G4 för ca ett halvår sedan för 3500kr (med 1.75Gb RAM, 60Gb HDD och tangentbord och mus, + att den hade genom gått fläkt-programmet från Apple). Då tyckte jag att det bar ett bra pris, men nu när G5orna, och generation 1 med Intel börjar sjunka i pris så tror jag inte att man kan klämma ut mer än 2500kr (om du har tur vill säga).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen garanti för att de där på tradera verkligen blir sålda.

 

Nej, men en chans! :) Han må ju försöka...! :)

 

Men visst; sätt ut din MDD dual 867 MHz (som bara precis klarar Leopard) för 4500 kronor och se om någon hör av sig. Det kostar inget, och i värsta fall får du väl sänka priset efter en tid.

 

Jo, på Tradera kostar det, Blocket också. Men det är förvisso struntsummor på tradera om objektet blir osålt.

Jag tycker att du ska göra som Marcus skriver, prova att få 4500kr för den om allt original är med, fläktarna är utbytta med Apple programmet och den är i fint skick övrigt. Har du inte det, så kanske du inte får mer än 3500kr för den, men det är inte fy skam det heller :)

 

 

Och sen så beror det ju på också! Jag skulle personligen aldrig köpa en Apple med Intelprocessor, och den dagen jag känner att jag vill ha en värre dator så kommer jag nog att köpa en G5 Quad, och är beredd att betala uppåt 15 000 för den.

 

"Aldrig en Intel i vårt hus" - som frugan brukar säga ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle personligen aldrig köpa en Apple med Intelprocessor,

"Aldrig en Intel i vårt hus" - som frugan brukar säga ;)

Ja det känns ju som en framtidssäker inställning...! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha ha...!!

 

Tack för era råd allihopa....Den har inte genomgått fläktmodifiering, så

den låter ju lite.... :superirriterad:

Får kanske lämna den till Hedenström, han har ju gjort det förr... :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Får kanske lämna den till Hedenström, han har ju gjort det förr... :galetglad:

 

Hehe, så sant. :)

 

Min hade också gått igenom Apples program, men trots det lät den som bildäcket på en färja. Dels var det en liten IBM-disk som satt i från den förre ägaren, och PSU-fläktarna spinner i 7000 varv per minut och är fast inspända mot metall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jaja begagnatpriserna på mac är ju rätt skojjiga ibland. Folk begär 4000 kr för en dual 1 ghz och 12000 kr för en G5a på kanske 2*2 ghz. Man undrar ju om några av dom blir sålda liksom... En ny mini torde vara lika snabb som en g5 2*2 ghz....

Samtidigt är det lite synd om dom står och samlar damm. Jag skulle vilja ha en extra dator, typ en g4MDD men jag vägrar betala dom fantasipriser som sätts på blocket. Jag har alldrig sett några bättre maskiner på tradera, typ nyare g5or.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...