Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad är skillnaden mellan olika operativsystem?


babydoll

Rekommendera Poster

Vad är det egentligen för skillnad mellan alla operativ?

 

Själv har jag aldrig använt OS X :$ Eftersom jag inte skaffat mig en Mac dator ännu, men jag har installerat Flyakite OSX på datorn som ger datorn tema, inloggning osv exakt likadant som på en Mac. Men det är ju inte samma sak :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för skillnad mellan en SAAB och en Volvo, svårt att säga på rak arm vad som är skillnaden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för skillnad mellan en SAAB och en Volvo, svårt att säga på rak arm vad som är skillnaden :)

 

Jo, det är sant. Jag tänkte mer eftersom dom verkar se så lika ut. Har sökt på google och sett lite prints på desktopet, men ser ingen större skillnad på dom.

 

Är det olika funktioner eller bara att dom fixat buggar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är sant. Jag tänkte mer eftersom dom verkar se så lika ut. Har sökt på google och sett lite prints på desktopet, men ser ingen större skillnad på dom.

 

Är det olika funktioner eller bara att dom fixat buggar?

Jaha du menar mellan alla Mac OS, trodde att du menade mellan olika OS generellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha du menar mellan alla Mac OS, trodde att du menade mellan olika OS generellt.

 

Haha, nej nej. Jag menade ju mellan dom olika OS X operativen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mellan varje stor version (osx 1, osx 2, osx 3, osx 4, osx 5) handlar det om nya funktioner och program.

 

buggarna fixas mellan varje delversion....osx 4 är tex uppe i version 4.10 just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mellan varje stor version (osx 1, osx 2, osx 3, osx 4, osx 5) handlar det om nya funktioner och program.

 

buggarna fixas mellan varje delversion....osx 4 är tex uppe i version 4.10 just nu.

 

Jaha, då förstår jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Buggfixar och nya funktioner - det är nog så man kan sammanfatta nya versioner av de flesta operativsystem. ^_^

 

Stora skillnaden mellan Windows och OS X är, just i detta sammanhang, förmodligen att det går åratal mellan Windows-versionerna medan det går mycket kortare tid mellan OS X-versionerna. För Windows innebär det att det blir ganska stora hopp, medan OS X hoppar lite åt gången.

 

Jag föredrar det sistnämnda. Inte bara för att jag just nu använder Mac, utan också för att jag varit Windowsanvändare i femton år förut.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrade frågeställarens rubrik som var i otydligaste laget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...