Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Cover Flow" i kinesisk iPhonekopia


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Kinesiska Meizu arbetar på en mobiltelefon vid namn M8 som i mångt och mycket kommer vara en kopia av Apples iPhone. Efter att tidigare ha visat hur telefonen får samma tangentbord, knappar och annat som iPhone visar det sig nu att man även kopierat Cover Flow.Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte alla multinationella företag göra en hyperraid mot alla dessa kineser och stämma sönder hela bunten?

 

Blir så trött nu när jag letar schweiziska klockor på ebay! Har blivit lite entusiast, men då jag inte sitter på världens plånbok får jag leta bättre begagnat. I dagsläget har dessa ondsinta kineser skapat exakta kopior på utsidan, men urverken är totalt värdelösa, håller ingen precision och går i sönder. Detta försvårar letandet då det inte är alla säljare som sparar äkthetscertifikat, stämplar m.m. Någon som har lust att pröjsa 15K för något som säljaren köpt för 3000 kr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte alla multinationella företag göra en hyperraid mot alla dessa kineser och stämma sönder hela bunten?

 

Gör en hyperraid mot alla multinationella företag... det finns en hel del sådana som borde få sig en örfil.

 

Jag tycker det är tråkigt att det blir som du säger, men annars tycker jag inte det är något problem att grejer kopieras. Jag menar: det är väl Aldrig någon särskild kvalitet i tex kinesiska kopior vare sig det gäller film, kläder eller elektronik.

Vill man att det ska vara schyssta grejor får man betala för ett orginal(nu syftar jag inte på dina beg. schweiziska klockor).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...