Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

En låt som ringsignal?


hanna_k

Rekommendera Poster

Finns det överhuvudtaget ett program som gör att man kan använda en låt till ringsignal ?

e redan trött på dem vanliga .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag ansluter min ericsson kommer den upp som en enhet, sen flyttar jag dom mp3orna jag vill ha på den, det var det. behöver inget program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inga större bekymmer att göra det "manuellt" heller. Misstänker att du har tillgång till Cyberduck då du säkerligen har låst upp telefonen för användning i Sverige. Isåfall så kan du helt enkelt:

1. Välj en låt ur ditt itunesbibliotek.

2. Högerklicka på låten och gå in på "visa info".

3. Gå in under fliken "alternativ" och välj där vilken start och stopptid du vill ha (detta blir den delen av låten som sedan blir din ringsignal).

4.Tryck på OK och högerklicka återigen på låten och välj "konvertera till .aac". Då får du en ny låt med den start och stopptid du vill ha. Den låten är då konverterad till .m4a som är det filformatet iphone använder till ringsignalerna.

5.Dra sedan filen ut ur itunesbiblioteket och placera den på ex. skrivbordet

6.Koppla sedan upp dig mot din iphone via cyberduck och placera enkelt låten i mappen /Library/Ringtones.

7.Gå in i ljudinställningarna på din iphone och välj den nya låten som din ringsignal.

8.Luta dig tillbaka och vänta på nästa inkommande samtal.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Ibrickr kan du ladda upp vilken låt du vill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...