Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilket program för encoda mp3or?


Bitorrent

Rekommendera Poster

Hej!

 

Behöver tips på bra, helst gratis, program för att encoda mp3or. Helst med VBR alternativ... Itunes går bort direkt eftersom min mp3-spelare inte läser aac. Skall helst funka under OSX 10.2.8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes kodar mp3. Det väljer du själv. aac är bättre, men mp3 har ju världen i sina händer, hehe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bitorrent - du väljer vilket format du vill spara ner i under iTunes/Inställningar/Importera.

 

*floff*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom är iTunes ganska bra, men alla får ju välja själv vilket program de ska använda :D

Tänk om alla körde med samma sak, då skulle det säkert ligga med i systemet. Ooops, det gör ju itunes :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade faktiskt att iTunes fixade andra format... Annars är iTunes bättre än något annat program jag använt. Vill dock ha VBR, men det kanske iTunes klarar?

Använder redan Lame, men tycker att det är sunkigt, långsamt fast bra resultat med VBR/high quality.

 

Tar tacksamt emot fler tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström
Tänk om alla körde med samma sak, då skulle det säkert ligga med i systemet. Ooops, det gör ju itunes :lol:

Nej, iTunes ligger inte i systemet. Däremot installeras det om du gör en "rekommenderad installation".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om alla körde med samma sak, då skulle det säkert ligga med i systemet. Ooops, det gör ju itunes :lol:

Nej, iTunes ligger inte i systemet. Däremot installeras det om du gör en "rekommenderad installation".

:blush:

För det mesta innebär det väl samma sak. Det ligger åtminstone på systemskivan

Så jag tycker inte att jag var ute och cyklade helt iallafall :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Vad är det för fel på LAME menar du? Långsamt? Är det inte värt det då med tanke på den superba ljudkvalitén? Med "preset standard" får man filer med VBR vars genomsnitt kanske ligger runt 190 kbps (beroende på musiken), och det är bara en på hundra, om ens det, som kan höra någon som hellst skillnad på en sådan fil och en CD.

 

Fast om hastighet är vad du vill ha så vinner nog iTunes Fraunhofer-kodning, den är både snabb och bra. Du kan ställa in den ganska mycket också, och den stödjer naturligtvis VBR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft problem med de Lame versioner jag laddat hem, bl.a. så funkade inte refresh, vägrade att coda mp3or som utan problem kodades av iTunes och det dyker upp en irriterande ruta som uppmanar mig att uppgradera till senaste versionen men när jag laddar hem den får samma meddelande igen.

 

Men visst, hellre hög/bra kvalitet än snabbt och sunkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...