Jump to content
Just nu i M3-nätverket

OS 9.0 till 9.1 Imac

med

Recommended Posts

Med tanke på Murfhy? och hans kompisar. Hur uppgraderar jag 9.0 - 9.1 utan att ställa till det i onödan? Vinner jag nåt? Måste en massa inställningar göras om, IP mm.? Kan jag gå direkt till 9.2?

Om du går hit finner du uppdateringar för 9:an

Apple

Du behöver inte tänka på några inställningar om du installerar ovanpå det tidigare.

Du vinner på ett stabilare system

Har du Mac OS 9.2 skall du naturligtvis installera det, och sen vidare till 9.2.2

Ett varningens ord: Utgå alltid från att det blir krångel och spara därför viktiga filer och program som du inte har på CD. Uppgraderade min iBook 300 mHz utan problem från 9.0 till 9.1. Den var inte bra med 9.0............

Backup ska man alltid ta, oavset om man ska uppgradera eller inte.

Minst en gång i månaden

Håller du med mig Axelman :);)

Mitt förslag om man har svårt att komma ihåg att ta backup är att sätta en post-it lapp på datorn eller använda systemets kom-ihåg lappar.

För säkerhets skull så skriver jag att det är till 9.2.1 du ska uppgradera till efter 9.1 och sedan 9.2.2 (så att du inte sitter och letar efter 9.2 uppgraderingen)

Har precis uppgraderat från 9.0.4 till OS 9.2.1 (över 9.1). Sen blev det läggdags ;-) och jag fick stanna där. Kopplade dagen efter upp mig och fick gå in och välja modem igen plus att jag fick gå in och tända några tillägg som släckts vid installationen när jag valde fullständigt Mac OS. Sedan var det bara att köra.

Den uppenbara skillnaden från 9.0.4 till 9.2.1 är fil-hierarkin i finder, sen kan man ju hoppas på att det är stabilare, har inte hunnit märka ngt ännu. Det har kommit ett val till i finders meny som heter fönster också.

Ngn som känner till vad som ändras från 9.2.1 till 9.2.2. Är det buggfixar o liknande eller är det större förändringar. Är det ngn mening att lägga in den också?

>>rana

9.2.2 behöver du bara uppdatera till om du tänker köra OS X på samma burk. Innehåller anpassningsfiler till Classicläget.

/z

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...