Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ADA-kompilator till Mac?


grisstian

Rekommendera Poster

Jag är lite nyfiken på om det finns någon ADA-kompilator till Mac. Är det någon här som känner till en som fungerar bra? (Ja, jag vet att ADA inte är det läckraste av språk, men det är ju så himla charmigt :skondans: )

 

Hälsningar Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm
(Ja, jag vet att ADA inte är det läckraste av språk, men det är ju så himla charmigt :skondans: )

Inte "det läckraste"? Det bestämmer du själv. Det är betydligt "läckrare" än många av de populära språken. Man ska använda det man trivs med.

 

GNAT skall du ha som sagt. Kör du det på kommandoraden (ev genom gnatmake, som jag antar är kommandorad?) så är du framme där. Jag vet inte om det finns någon IDE med vettigt Ada-stöd. (Å andra sidan kan du få hjälpa till att fixa det till IDE:n som jag håller på med.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite nyfiken på om det finns någon ADA-kompilator till Mac. Är det någon här som känner till en som fungerar bra? (Ja, jag vet att ADA inte är det läckraste av språk, men det är ju så himla charmigt :skondans: )

 

Hälsningar Christian

 

Ada är ett jättebra språk. Synd att det inte används mer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
evalengquist

Jag är nybörjare på Ada och vill köra gnatmake på min Mac, men lyckas inte installera och köra från Macada.org.. Ska man installera på något speciellt ställe, eller är det någon detalj jag missat? Vore jättetacksam för hjälp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...