Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leopard släpps lös om tio dagar


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Det verkar ju lite oklart ännu men om man beställer en macbook nu; får man då köpa leopard rabatterat? Enligt den amerikanska hemsidan är det ju så men hur vet man att det gäller i Sverige.

 

Antar att det ska finnas information om det på Leopard-up-to-date-loggan som finns när man går in på macbooksidan, men den länken fungerar inte för mig på nån browser.

 

Jag gick in på norska motsvarigheten och kollade, och där kostade det 69 NOK att få Leopard enligt samma princip som på den amerikanska applestore. Om det gäller i Norge gissar jag att det gäller här också

 

/McWolfe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

En kompis beställde precis en iMac över telefon. Han kommer att få köpa Leonardi till 70-80:-.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om jag kan köra Leopard på min G4 Dual 500MHz?

I dagsläget kan jag köra vissa spel som kräver cpu på 1,25 GHz utan problem.

Men frågan är om Leopard har en igenkänning som blockerar installationen isåfall?

 

 

Nej den maskinen klarar inte kraven för Leopard, men för den skull är ju inte maskinen "död"

du kan använda den utan Leopard i många år framöver..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp 1195 är lite i saftigaste laget om man jämför med konkurenten...muhaha :skrattaat::chock::w00t:

 

681bc4c4-e555-475f-a0ca-dfdc833b2352_6096fba3-0077-49d6-b97f-9029fb373170_static_0_0_image.png

 

hehe jaa de e klart...men jämförde me tidigare Tiger då :P...

Iallfall skall beställa den 25 oktober :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men frågan är om Leopard har en igenkänning som blockerar installationen isåfall?

Kan så vara, kan så vara. Det finns något slags program som installerar "omöjliga" OS på gamla macar (eller USB-stickor för den delen). Har glömt vad det heter. Sorry. Det är åldern... Ett annat sätt är att installera OS på en hårddisk i "rätt dator" och sedan flytta den till "fel" dator. Kan funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej den maskinen klarar inte kraven för Leopard, men för den skull är ju inte maskinen "död"

du kan använda den utan Leopard i många år framöver..

Ja jag vågar ju inte beställa den om det inte skulle gå.

Finns det någon beta-version man kan prova?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag vågar ju inte beställa den om det inte skulle gå.

Finns det någon beta-version man kan prova?

 

Finns det säkert, men det diskuterar vi inte här.

Risken kan ju finnas att du tvärlåser din dator som har hänt tidigare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag snackade precis med apple-store sverige och man får Leopard med nu när man beställer en dator (som Up-to-Date programmet visade).

 

Så det blev en MBP-beställning direkt, wheeho!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det säkert, men det diskuterar vi inte här.

Risken kan ju finnas att du tvärlåser din dator som har hänt tidigare..

Ok, trodde beta versioner var fria att testa. Jag vet när jag läste till mcp så fick vi betaversioner av Windows 2000 att prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag snackade precis med apple-store sverige och man får Leopard med nu när man beställer en dator (som Up-to-Date programmet visade).

 

Så det blev en MBP-beställning direkt, wheeho!

 

Får tydligen ringa Applestore och höra mig för...

Att köpa MacBook Pro hos MacForum eller MediaMarkt och få skivan med betvivlar jag starkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får tydligen ringa Applestore och höra mig för...

Att köpa MacBook Pro hos MacForum eller MediaMarkt och få skivan med betvivlar jag starkt.

 

 

nej det är väl just därför de har erbjudandet om att byta till leopard i efterhand för en 100-lapp ända fram i december.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående studentrabatten hörde jag att den sänkts p.g.a. att studenter köper via csn kort till andra = apple vill få bort detta och sänker rabatten. tror samma sak skulle gälla logic pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, blire väl en iMac för min del också pretty soon. Ska vänta och se hur up-to-date-grejen funkar i Sverige, och om det skulle kunna vara möjligt att köpa dator+ipod (kombinera back-to-school och studentrabatt) och sen kunna få ut Leopard gratis via en Apple Premium Reseller (eller vafan de heter, närmaste man kan komma ett "äkta" Apple Store i Sverige). Då slipper de ju skicka skiten och jag slipper portokostaden (inte för att den är så dyr, men ändå...).

 

En helt annan undran som ploppade upp i huvudet, har Mighty Mouse en scroll knapp? Alltså så att man kan trycka på scrollen för att t.ex. öppna en länk i en ny flik i firefox?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående studentrabatten hörde jag att den sänkts p.g.a. att studenter köper via csn kort till andra = apple vill få bort detta och sänker rabatten. tror samma sak skulle gälla logic pro.

 

Betyder detta att även rabatten på datorerna kommer försvinna i framtiden måntro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får tydligen ringa Applestore och höra mig för...

Att köpa MacBook Pro hos MacForum eller MediaMarkt och få skivan med betvivlar jag starkt.

 

Nej jag menade via Apple Store.

 

Up-to-date funkar, enligt säljare, så att man beställer nu, får hem datorn om 5 dar (eller vad det tar) och när Leopard kommer (dvs typ 3 dar efter jag fått datorn) får man hem det gratis + frakt, dvs för hela 65 riksdaler.

 

Studentrabatten på datorn funkar fint, så även Mac + iPod erbjudandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok med lanceringen av leopard, kommer vi att se några nyheter? Något dom inte har visat än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok med lanceringen av leopard, kommer vi att se några nyheter? Något dom inte har visat än?

 

Nej, ytterliggare funktioner skulle förvåna mig rejält. Finns nån sida på Apple där de listar alla 316 nya funktoner, och jag såg inget speciellt som jag inte hört förut.

Däremot kan de ju uppdaterat designen sedan senaste betan, t.ex. ajöss med aqua-scrollbars och knappar, nya animation till front row och sånt, det är väl det mest troliga (men lika kul för det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två Macbooks. Kan jag köra in samma skiva på båda?

 

 

om du köper familje license

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser så mycket fram emot att kunna göra widgets av delar av hemsidor, min favorit med leopard.

Alla nyheter på olika sidor på dashbord, klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående studentrabatten hörde jag att den sänkts p.g.a. att studenter köper via csn kort till andra = apple vill få bort detta och sänker rabatten. tror samma sak skulle gälla logic pro.

 

Logic Studio har bara 10% studentrabatt så det stämmer säkert, men vad skulle apple förlora på det egentligen? Det blir ungefär samma effekt som hur windows spreds och fick dominans; via piratkopiering...nåja kanske inte riktigt samma sak :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag som köpte min Macbook Pro den 11'e Oktober. Kan vänta mig att få köpa Leopard för en hundring om jag väntar lite? Har jag fattat det hela rätt då eller borde jag boka direkt? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får rota lite i plånboken och se om det blir en Leopard direkt eller om det blir till att vänta...

Stämmer det att man kommer få Leopard hemskickat om man blir studentmedelem i ADC för $99?

 

Ok med lanceringen av leopard, kommer vi att se några nyheter? Något dom inte har visat än?

jag tycker jag kommer ihåg att Steve sa att majorieten av nyheterna i Leopard inte presenterats än (nån som har källor?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...