Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leopard släpps lös om tio dagar


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Inget får oss Macanvändare att darra av iver som denna skylt på Apple stores sida, något som fanns att beskåda tidigare nu. Vad hade de i kikaren? Jo, äntligen ett fastställt datum för Leopardsläppet!Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar
marcushedenstrom

Och då var alltså systemkraven officiella:

 

• Intel-, G5- eller G4-processor på 867 MHz eller snabbare

• 512MB RAM

• DVD-spelare

• 9GB ledigt hårddiskutrymme

 

Synd dock att studentrabatten är såpass liten.

 

Edit: Nu är i alla fall mitt exemplar bokat! Är ditt? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar ju lite oklart ännu men om man beställer en macbook nu; får man då köpa leopard rabatterat? Enligt den amerikanska hemsidan är det ju så men hur vet man att det gäller i Sverige.

 

Antar att det ska finnas information om det på Leopard-up-to-date-loggan som finns när man går in på macbooksidan, men den länken fungerar inte för mig på nån browser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Man vet inte föränn de skriver det. Men, det är väl ändå rätt osannolikt att det inte skulle gälla samma villkor här. Liknande erbjudanden har funnits tidigare i samband med tidigare OS, men svenska apple ligger alltid på latsidan vad gäller att uppdatera siten. Kolla in på torsdag istället så är det nog fixat. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Kommer det ske uppdateringar av hårdvara samtidigt som en ny version OSet släpps?

 

Det finns det ingen anledning att vänta sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir nog detsamma här i Sverige som i USA

 

http://www.apple.com/macosx/uptodate/

 

Köper du en Mac mellan 1 okt och 29 dec får du ingen Leopard med.

Du får köpa den för dryga hundringen i efterskott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur blir det med studentrabatt? Kan man förbeställa med studentrabatt? Eller måste jag vänta ett tag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Hur blir det med studentrabatt? Kan man förbeställa med studentrabatt? Eller måste jag vänta ett tag?

 

Du kan beställa med studentrabatt. Logga in på studenkortets/mecenat Apple store så får du priset 1095 kronor istället för 1195 kronor. Rabatten är alltså bara 8,37 procent. Det ska jämföras med 50%-rabatten från förr i tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var underbara nyheter! Beställde min MacBook den 8:e oktober nämligen - hoppas på "up to date" för min del. Studentrabatten var ju inte speciellt generös - någon som har kollat med Mecenat/Studentkortet?

 

Men har jag fattat något fel - börjar de inte skeppa Leopard med nya macar förräns nästa år? (efter 29 dec) Kanske de anser att det inte är stabilt nog?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Jag köper med Studentkortet för 1095 kronor.

 

De kanske har tillräckligt med Macar packeterade redan, som räcker till december, och de kommer inte sprätta upp alla de lådorn för att byta ut skivorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl inget som tyder på att de inte börjar skäppa macar med preinstalled Leopard runt samma tid som operativet finns att köpa löst?

 

Det de menar med 29:e december lär ju vara att det kan finnas återförsäljare kvar en bra stund med gamla maskiner och tiger. Om man "råkar köpa en sån nån gång i november/december får man Leopard hemskickat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man är lite kluven... Det blir nog att vänta. Antar att det inte blir lika lång väntan som på Touch om man väntar lite med att beställa.

 

Lär det inte vara samma stundentrabatt som på Tiger?

CSN-rabatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och farsan köpte en imac 24" igår, tror ni att man får med leopard eller får man någon rabatt eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man är lite kluven... Det blir nog att vänta. Antar att det inte blir lika lång väntan som på Touch om man väntar lite med att beställa.

 

Jo.

De sa att om man inte beställer idag, får man vänta till våren. :chockadskeptisk:

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och farsan köpte en imac 24" igår, tror ni att man får med leopard eller får man någon rabatt eller så?

 

Du får köpa den till rabatterat pris..läs länken..

http://www.apple.com/macosx/uptodate/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan beställa med studentrabatt. Logga in på studenkortets/mecenat Apple store så får du priset 1095 kronor istället för 1195 kronor. Rabatten är alltså bara 8,37 procent. Det ska jämföras med 50%-rabatten från förr i tiden.

 

Det är dyrt trodde den skulle kosta runt 700 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fattigt, ja som trodde de skulle ha kvar samma rabatt som innan... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att priset är på gränsen till ocker...i USA kostar skivan $129, det motsvarar i svensk valuta 834:- post-113-1192544893_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir nog detsamma här i Sverige som i USA

 

http://www.apple.com/macosx/uptodate/

 

Köper du en Mac mellan 1 okt och 29 dec får du ingen Leopard med.

Du får köpa den för dryga hundringen i efterskott

 

 

systemet lär ju vara förinstallerat efter releasedatum....men på datorer som redan är ute i butik och installerade med tiger är det uppdatering för en hundring som gäller....det är vad jag tror iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om jag kan köra Leopard på min G4 Dual 500MHz?

I dagsläget kan jag köra vissa spel som kräver cpu på 1,25 GHz utan problem.

Men frågan är om Leopard har en igenkänning som blockerar installationen isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte de Amerikanske priserna utan moms också? Jag tror det låga USA priset beror på deras låga moms. Om man lägger på 25% moms som vi har här i sverige så landar priset på 1040:- vilket är det ungefärliga priset på apple.se. Så apple måste väl ha de priset för att tjäna lika mycket på produkten över hela världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...