Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Framåt/Bakåt på Mighty Mouse - går det?


alexander_lundberg

Rekommendera Poster

alexander_lundberg

Har precis köpt en trådlös Mighty Mouse och blev fundersam över hur få funktioner knapparna på musen kunde ha. Finns det något tredjepartsprogram där man kan ge knapparna andra funktioner? Surt att inte kunna backa i Safari med musen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

SteerMouse gör att du kan lägga olika funktioner på de olika knapparna. Jag hade t.ex. "bakåt" på sidoknappen, innan musen gick sönder.

 

Steermouse är shareware med 30 dagars trial-period, varefter det kostar 20 dollar.

 

Tyvärr finns ju bara en sidoknapp, och inte en på vardera sidan som man kunde trott. Så har du bakåt på sidoknappen får du nöja dig med att ha frammåt på t.ex. scrollklotet eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alexander_lundberg
SteerMouse gör att du kan lägga olika funktioner på de olika knapparna. Jag hade t.ex. "bakåt" på sidoknappen, innan musen gick sönder.

 

Steermouse är shareware med 30 dagars trial-period, varefter det kostar 20 dollar.

 

Tyvärr finns ju bara en sidoknapp, och inte en på vardera sidan som man kunde trott. Så har du bakåt på sidoknappen får du nöja dig med att ha frammåt på t.ex. scrollklotet eller något.

 

 

Mm, märkte att det bara var en sidoknapp. Det viktiga är bakåtknappen för mig, klarar mig nog utan framåt. Men surt att programmet kostar pengar, när man köpt en så pass dyr mus är det ju väldigt konstigt att man inte ska kunna ställa in den på fler funktioner än de som är. Riktigt dåligt Apple!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ är att ta "Annat..." på den knapp du vill använda och välja ett litet AppleScript som utför det du vill. Tyvärr måste ju detta öppna AppleScript-programmet varje gång och är inte jättesnabbt. Men du kan ju prova! Öppna manusredigeraren och skriv in följande:

tell application "System Events"
if ((application processes whose (name is equal to "Safari")) count) is greater than 0 then
	tell application "Safari"
		do JavaScript "history.back(1)" in document 1
	end tell
end if
end tell

 

Ett annat alternativ är att köra med Mouse Gestures där du kan ställa in massvis med olika rörelser för att utföra olika saker. Finns ett gratisprogram som heter CocoaGestures, går att ladda hem här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alexander_lundberg

Känns inte helt klockrent det heller:(

 

Det är ingen som vet om det finns något gratisalternativ till Steermouse?

 

På tal om nåt helt annat: ta och gå in och lyssna på mitt band på www.myspace.com/twsh Vi heter the Wee Small Hours. Dig it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

USB Overdrive: http://www.usboverdrive.com/USBOverdrive/News.html

 

Fungerar riktigt bra, det är "gratis" så länge man står ut med att det kommer upp en ruta varje gång man startar datorn samt att man får vänta några sekunder om man skall in och mecka med knapparna. Som tur är är väl inte det någonting man egentligen behöver göra så ofta. Inga funktioner försvinner om man inte betalar för programmet, vilket är utmärkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej!

Om jag använder en Logitechmus då med framåt och bakåtknapp, kan jag få dessa att fungera i t ex Safari??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...