Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Store nere!


Tsumeta

Rekommendera Poster

Och det vill jag redan nu varna för..bli inte förvånade om vissa tredjepartsprogram inte hänger med längre eller om en del äldre externa prylar inte fungerar...

 

Vi hade det exemplet i en annan tråd här då en äldre Agfa Scanner slutade att fungera när Pantern kom..

 

Därför tar jag det säkra före det osäkra varje gång det kommer ny katt, jag installerar den inte på min "vardagsdator" utan på en backupdisk eller på en helt ny hårddisk (gick bra i MDD, inte lika lätt i Mac Minin) och kör kissen där ett slag för att förvissa mig att inget strular..

 

"sån är jag" :borstatanderna:

 

 

Sunda tankar. Så gör jag också, man slipper en massa strul med datorn då...B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Blir det något liknande "beställ Mac nu - få Leopard för 100 kr" som finns på Apple Store i USA? Jag hittar samma ikon på svenska Apple Store men jag får bara upp ett tomt fönster när jag klickar på den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det något liknande "beställ Mac nu - få Leopard för 100 kr" som finns på Apple Store i USA? Jag hittar samma ikon på svenska Apple Store men jag får bara upp ett tomt fönster när jag klickar på den...

 

Jag gick in på norska apple store för att dubbelkolla, och där finns samma erbjudande. Jag gissar att det innebär att även vi på andra sidan gränsen har tillgång till det erbjudandet.

 

McWolfe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det något liknande "beställ Mac nu - få Leopard för 100 kr" som finns på Apple Store i USA? Jag hittar samma ikon på svenska Apple Store men jag får bara upp ett tomt fönster när jag klickar på den...
Är nog inte översatt/klart ännu men kommer säkert.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Den som apple seedade för "utvalda" personer att testa !

 

De utvalda är alltså betalande ADC-utvecklare. Det fanns aldrig någon publik beta tillgänglig för allmänheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De utvalda är alltså betalande ADC-utvecklare. Det fanns aldrig någon publik beta tillgänglig för allmänheten.

 

Precis, det sa jag aldrig heller. Saken är ändå att leopard körs väldigt dåligt på en c2d 2.0 ghz med 2 gb i ram (senaste "seedade" versionen dvs).

 

Får väl vänta och se vad recensionerna säger innan man beställer hem leopard till mac minin !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ingen ny MacBook Pro i år då...

http://www.apple.com/macosx/uptodate/

 

Varför tror du inte det?

Sidan som du hänvisar till kan väll vara ett sätt att få folk att köpa datorer nu istället för att gå och vänta på att vara säkra på att få med Leopard gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog vänta tills jag har råd att köpa mig en nyare dator. Min klarar inte kraven för Leopard :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä! Bara Leopard. Det var ju inget nytt. :ThumbsDown:

Vi har ju i flera månader vetat att den kommer i oktober. Och nu kommer den i oktober.

Vilken överraskning. :sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror du inte det?

Sidan som du hänvisar till kan väll vara ett sätt att få folk att köpa datorer nu istället för att gå och vänta på att vara säkra på att få med Leopard gratis.

 

Uttryckte mig fel..för mig blir det ingen ny MacBook Pro köpt som jag väntat med att göra för jag visste att Leoparden var på ingång. Vill ha "originalskivan" till den som Leopard..men har ingen lust att punga ut med mer pengar för skivan..kan tyckas snålt, men jag tycker Apple är gnidnare..

 

Sedan måste jag som sagt ändå köpa en fristående skiva till min Mini.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet vilket kodnamn GM-versionen har?

Enligt AppleInsider: That build is said to be Mac OS X Leopard build 9A581 -- the previously reported GM candidate build released internally at Apple over the weekend. The code will now be released to manufacturing where it will be duplicated onto optical media and stuffed inside retail packaging.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple uppe igen, Leopard för leverans den 26/10!!!

 

 

Nice! Då kan man utnyttja back-to-school och även få med leopard på köpet.

 

 

shit vad härligt.. .:D me so happy.

 

 

Det ända jag kunde se var att man kunde förhandsboka Leopard

 

 

Och där är min beställning inne.

Tyvärr har de HÖJT student-/lärarpriset till 1095:-

 

 

Jag beställer så fort jag kommer hem :D

 

 

done!

 

Precis köpte Leopard.....

 

levers 26 oct

 

Då har Apple då äntligen kommit ut ur sin gömma....

 

Gratulerar till er som får den först !!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet om Logic och Final Cut fungerar i Leopard direkt? Borde väl vara självklart då det är Apples egna men man kan ju inte vara helt säker då hobby-program som iLife verkar prioriteras mer nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstår ska det inte vara något problem alls med software.

Allt ska fungera både på PPC och Intel, som jag har hört. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Nu är den nere igen... (Den amerikanska alltså).

Kanske bara vanligt underhåll. Det är ju ändå söndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...