Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Webcam för 10.3.9?


nadaneda

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag vill ha en Webkamera för min G4 Powerbook, och har förstått att det finns en del som funkar (trots att det inte står på produkten att de stödjer Mac).

Nu är det så att jag har operativsystem 10.3.9. De flesta uppges städja 10.4.9.

Är det någon som har tips? Logitech? Creative? Jag har köpt en Logitech Deluxe for Notebooks, men vet ej om det funkar ännu. Jag tror att jag också kanske måste skaffa mig en drivrutin. I så vet någon vilken? Jag är så oerhört tacksam för hjälp... Vill så gärna kunna se mina nära och kära i Tykland.

 

//Nathalie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!!

 

Jo jag försöker att få det att funka... Jag har installerat senaste drivrutinen från Macam och försöker kolla med Videoviewer men den verkar inte känna av kameran... Jag vet ju om jag gjort rätt från början. Så här gjorde jag:

Hämtade drivrutinen, den senaste. La den i Library>Quicktime-foldern.

Vad ska man göra mer. Jag vill att det ska funka med Ichat eller heslt skype.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg du till att den hamnade i rätt library?

 

starta om skype, testa ifall du får upp kamen i skypes test i "preferences".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, jag antar det. det som tillhör själva "datorn" och inte användaren.

 

 

hur går det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja ganska dåligt måste jag säga. Jag har startat om datorn men ingen syns i skype ialla fall. Jag är ju inte säker på att den här kameran jag köpte idag stödjer mitt operativ sytem... Och hur får man liksom reda på det, när det inget står på förpackningen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag inte. kanske avslöjar dom något på macam. I regel är det ju tunnt med sån info, och många kör macam i brist på ett brett utbud av kameror som säger sig stödja mac.

 

man måste försöka allt...kolla att du har nyaste skypen t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...