Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Grinig politiker i USA


Pocahontas

Rekommendera Poster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att politiker inte visste nåt. Den här reportern verkar vara helt blåst. Nu får jag på skann men här stämmer epitetet "dum blondin". :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att politiker inte visste nåt. Den här reportern verkar vara helt blåst. Nu får jag på skann men här stämmer epitetet "dum blondin". :whistling:

 

Ehm, det är antagligen ett norskt humorprogram där de driver med folk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:hihihi: Hysteriskt roligt!

 

Instämmer - och samtidigt lite skrämmande. Killen har noll humor och noll distans till sig själv. En sådan människa bör helst inte ha någon makt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer - och samtidigt lite skrämmande. Killen har noll humor och noll distans till sig själv. En sådan människa bör helst inte ha någon makt.

:rockapa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer - och samtidigt lite skrämmande. Killen har noll humor och noll distans till sig själv. En sådan människa bör helst inte ha någon makt.

Men herreminskapare....

 

Du ser ett klipp på nån minut när snubben blir provocerad av en blondin som bär sig korkat åt (är det "humor"?) och dömer ut honom som människa rakt av. Jag lovar att du själv garanterat har blivit förbanad någon gång i ditt liv när någon har "skojat" vid fell tillfälle och på fel sätt.

 

Kom igen nu...visa lite proportioner själv, vetja. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herreminskapare....

 

Du ser ett klipp på nån minut när snubben blir provocerad av en blondin som bär sig korkat åt (är det "humor"?) och dömer ut honom som människa rakt av. Jag lovar att du själv garanterat har blivit förbanad någon gång i ditt liv när någon har "skojat" vid fell tillfälle och på fel sätt.

 

Kom igen nu...visa lite proportioner själv, vetja. ;)

Möjligt att jag läser in mer än det visas men jag tycker mig se en attityd som går ut på att journalister skall enbart fråga de svararen vill svara på. Sen kan det såklart varit fel dag och han kanske var stressad eller inte hade fått nått hemma ;) men fakta kvarstår ju att han dömde ut henne väldigt hårt efter en minut och började hota och bete sig som en idiot, vilket kan tyda på brist av humor eller en maktfullkomlighet.

 

På frågan om det är humor, ja det tycker jag.

 

Edit: Sen tycker jag inte att han skall få sparken av endast denna incident, men det kan dock tändas en liten varningslampa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att politiker inte visste nåt. Den här reportern verkar vara helt blåst. Nu får jag på skann men här stämmer epitetet "dum blondin". :whistling:

 

Det är hennes rollkaraktär här - hon spelar just dum, blond reporter. Frågan är om han spelar "maktfullkomlig politiker" eller vad?

 

Men - hon är ju sååå läcker; en sällsynt kombination av skärpa, sensualitet och skönhet. Vilken fullpoängare! :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är hennes rollkaraktär här - hon spelar just dum, blond reporter. Frågan är om han spelar "maktfullkomlig politiker" eller vad?

 

Men - hon är ju sååå läcker; en sällsynt kombination av skärpa, sensualitet och skönhet. Vilken fullpoängare! :bultandehjarta:

:tarskratt:

 

iMatte Norge är inte så långt borta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:tarskratt:

 

iMatte Norge är inte så långt borta ;)

 

Jo, men tyvärr så är jag själv en alltför vanlig kombination av oskärpa, gubbighet och alldagligt glåm... :(

 

(och så den lilla detaljen att jag redan är upptagen...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men tyvärr så är jag själv en alltför vanlig kombination av oskärpa, gubbighet och alldagligt glåm... :(

 

(och så den lilla detaljen att jag redan är upptagen...)

:tarskratt: Tack för dagens skratt :yeahbaby:

 

Underskattar du inte dig själv nu? Kvick i tanken uppfattar jag dig som varje fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herreminskapare....

 

Du ser ett klipp på nån minut när snubben blir provocerad av en blondin som bär sig korkat åt (är det "humor"?) och dömer ut honom som människa rakt av. Jag lovar att du själv garanterat har blivit förbanad någon gång i ditt liv när någon har "skojat" vid fell tillfälle och på fel sätt.

 

Kom igen nu...visa lite proportioner själv, vetja. ;)

 

På tal om proportioner, ja... Du kan väl börja med att leverera en allmängiltig objektiv definition på vad som är humor. Jag ser fram mot det. Det är det nämligen ingen annan som lyckats med. Sanningen är nog att humor är högst subjektivt - somliga tycker Sarah Silverman är rolig, andra gillar Jackass, Dirty Sanchez eller Helan & Halvan (vilket är obegripligt för mig). Själv tyckte jag att det här inslaget var rätt kul och att killen överreagerar fullständigt, vilket tyder på att han åtminstone i den här situationen saknar distans till sig själv. Eller tycker du att det tyder på distans till sig själv att bli fullständigt skogstokig och skrika olika varianter av "fuck" 16 gånger på 45 sekunder för att man som offentlig person blivit utsatt för ett relativt oskyldigt practical joke?

 

Riktigt hur du får in i mitt mycket korta inlägg att jag "dömer ut honom som människa rakt av" begriper jag inte. Att en person (enligt min personliga och högst subjektiva uppfattning, skall jag kanske lägga till, även om jag trodde det var uppenbart) saknar humor och självdistans är inte detsamma som att jag dömer ut honom som människa. Med vilken rätt skulle jag göra det? Att jag ifrågasätter om han är lämplig att hantera makt är inte heller detsamma som att jag dömer ut honom som människa.

 

Visst har jag blivit ilsk över någon som (enligt min personliga, högst subjektiva uppfattning ;)) skämtat på fel sätt och vid fel tillfälle. Jag är ju bara människa. Jag tyckte t ex inte Filip & Fredriks (var det väl?) Treblinka-joke var kul, men det är bara jag. Jag står ut med att bli kallad träbock och humorbefriad för det...

 

Hoppas jag rätat ut frågetecknen och gett mitt inlägg rätt proportioner ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon ifrågasätter ifall afro-amerikaner kan vara medborgare (i Usa)?

Är det nåt man "ska veta" om innan man ser detta inslag?

Jag fattar inte vad det handlar om. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon ifrågasätter ifall afro-amerikaner kan vara medborgare (i Usa)?

Är det nåt man "ska veta" om innan man ser detta inslag?

Jag fattar inte vad det handlar om. :ermm:

 

 

Hon åker runt och intervjuar politiker och låtsas vara en totalt korkad blondin som inte fattar nånting om nånting. Nåt norskt humorprogram, typ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ni tror killen/politikern är äkta och inte skådespelare?

 

 

Läs min länk Jochum...det är en "toppolitiker"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, hon kör dumma blondin reportern som humor så jag tycker hon va tja, rolig antar jag men inte överdrivet, den humorn e rätt uttjatad för min del numera, betydligt skönare var ju han, som tillåter sig själv o inte ta nån skit, då han fattar att dom driver med honom!

 

You go!, har man en dålig dag o de kommer nån tjomme o ska va lustig, såklart man har dispans!:D De blev ju dessutom ett jätteroligt inslag, så varför beklaga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har ju blivit "världskändis" över en natt.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

:lol:

 

"but I read somewhere that he is african-american"

 

kolla in hans blick efter att hon sagt det, haha helt fullkomligt underbar. Ser ut som om mannen skall flyga i tusen bitar. Han överreagerar men samtidigt förstår jag. Han kanske ställde in något viktigt åtagande bara för att sedan bli vad som av honom säkert uppfattades som förnedrande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...