Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

.Mac (dotMac) som eget forum


mbacklun

Rekommendera Poster

Jag är intresserad av information om .Mac och försöker använda sökfunktionen för att hitta alla diskussioner om .Mac men det blir inte några bra sökresultat. Om man söker efter .Mac eller ".Mac" så hittar den alla diskussioner som har sökordet mac vilket såklart blir ganska många på ett forum för just Mac. Punkten i .Mac verkar hanteras som ett whitespace eller wildcard eller något liknande. Detsamma gäller vid sökningar i t.ex. Google. Söker man efter dotMac så får man såklart bara träffar där just det ordet används i diskussionen vilket inte alla gör av förklarliga skäl.

 

Jag skulle därför vilja att ett särskilt forum startas för just .Mac eftersom det är svårt att veta var just .Mac hör hemma i existerande forum. Om ett sådant forum fanns så behöver man inte söka efter .Mac eftersom alla trådar kring .Mac alltså ligger just där.

 

Var ska man vända sig för att starta nya forum inom MacWorld Forum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En egen avdelning för Punkt Mac (dotMac) tror jag inte fyller någon större funktion.

Visserligen har vi ingen avdelning för "Tjänster"

Men under Internet kan man ju ställa en fråga om Punkt Mac som jag numera föredrar att kalla det.

 

Sökte på Punkt mac och fann två trådar i ämnet..

 

Så vill du ställa frågor om tjänsten på Apple så skriv en rubrik i stil med " Frågor om Punkt mac" så kommer du att förhoppningsvis få svar på dina frågor...

 

Nu håller vårt Forum på att få ny utformning och blir väl klart fram till våren om jag förstått Andreas Leijon rätt..så har du önskningar om forumets utformning så tar du kontakt med honom..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...