Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synkning med Ibrickr


barret

Rekommendera Poster

Har lite problem med synkningen genom Ibrickr har fungerat perfekt med att lägga till apps och ta bort apps enda tills idag. Nu kan jag verken lägga till el ta bort.Ibrick får kontakt med telefonen för ja kan komma in o se i fil listan så problemet ligger inte där.Finns det någon annan väg man kan gå för att ta bort pxl appsen??. Senaste installerade var Ants och Ilang o båda varkar vara fulla av buggar för man kan inte stänga av myrorna och inte heller ändra språket. När jag trycker ta bort så står det precis som vanligt att de kan ta upp till 30sek och att den ska starta om sig. Men den startar aldrig om sig...SNÄLLA HJÄLP!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Använd apptapp installer (klicka här för att hämta) för att installera program så sköter du allt med telefonen och slipper vara beroende av datorn.

 

Du kan intallera OpenSSH på telefonen (klicka här för att hämta) med hjälp av iBrickr och ansluta med en ftp-klient som stöder sftp, t.ex. WinSCP (hämtas här). Som standard är anv. namnet root och lösenordet dottie, adressen är den tilldelade ip-adressen för telefonen. Nu har du full kontroll över filerna i telefonen, programmen ligger t.ex i application-mappen.

 

Angående Ants, starta programmet och välj Anabled: OFF, har inte varit någon bugg i det på någon av alla telefoner jag testat det på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är det att ja inte har något trådlöst nätverk.

och jag har kryssat i Enabled Off inne i ants men dem jävla myrorna försvinner inte!!!! Viktigast är att få bort ants och att jag kan börja ladda in fler apps

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Har du någon dator med trådlöst nätverkskort i? I så fall kan du skapa ett dator-till-dator-nätverk utan router. Annars kan du säkert låna någons laptop en timme? Jag hade problem med iBrickr också, har övergett det helt, inget bra program enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en dator me trådlöst men hur ska ja få in openssh?typiskt allt funkade ju bra igår nu har ja även testat Ibrickr på 2 andra datorer och det är samma sak där den hitta iphonen men när man väl ska flytta över el ta bort så gör den inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...