Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPod Touch för soff-surfning, hur bra fungerar det?


jope

Rekommendera Poster

Jag är lite sugen på en Touch och inbillar mig att den förutom som iPod kan vara bra att ha för att slösurfa i soffan. Ni som har den, hur användbar är den för surfning? Är skärmen tillräcklig, är safari bra nog?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mycket bra, du blir nöjd som fan

slösurfade i bilen nyss på en parkering.. massa spottar o gripa tag i som dumskallar har öppna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den är mycket skön att slösurfa med. tycker fortfarande att det är lite ovant att skriva in adresserna men det vänjer man sig nog vid:P

skärmen duger också väldigt gott till att kolla på nått avsnitt av nån serie, hur skönt somhelst när man sitter på bussen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Soffsurf funkar perfa. Om man lägger till de sidorna man besöker ofta till sina bokmärken så går det rätt fort. Surfa på forumet funkar bra också. Bloggar funkar perfekt när man har skärmen i vanligt läge, typ Engadget och även nyheterna på Macworld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar surfa en hel del med min iPhone och det fungerar helt klart bra. Kan inte föreställa mig att Touch ska vara sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Soffsurf funkar perfa. Om man lägger till de sidorna man besöker ofta till sina bokmärken så går det rätt fort. Surfa på forumet funkar bra också. Bloggar funkar perfekt när man har skärmen i vanligt läge, typ Engadget och även nyheterna på Macworld.

 

Jo visst synkar man alla bokmärken så går det givitvis mycket snabbare!

Nån som vet hur man tar bort dessa t9-liknande påfyllsord? Lite störande när man inte vill ha dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite sugen på en Touch och inbillar mig att den förutom som iPod kan vara bra att ha för att slösurfa i soffan. Ni som har den, hur användbar är den för surfning? Är skärmen tillräcklig, är safari bra nog?

Sitter precis I soffan och surfar MW's forum. Funkar alldeles utmärkt ! Jag trodde först att det skulle vara för litet men det är det inte, så det behöver du inte oroa dig för:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, sitter just nu på dass och surfar, funkar Perfa!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet hur man tar bort dessa t9-liknande påfyllsord? Lite störande när man inte vill ha dom.

 

När själva ordet kommer upp när du skrivit klart ett ord så klickar du bara på det så försvinner det. Sen verkar det som att iTouchen "lär" sig orden. Om du kollar på inställningar i touchen så kan du återställa din ordbok om du skulle bli missnöjd med den. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst synkar man alla bokmärken så går det givitvis mycket snabbare!

Nån som vet hur man tar bort dessa t9-liknande påfyllsord? Lite störande när man inte vill ha dom.

 

 

Om du har jailbreakat den och installerat installer.app så kan du installera en lite app som kallas "Kb2". Den låter dig välja om du vill ha autokorrigering på eller av =) Har dock ej testat, men det ska nog funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma så har vi ett icke trådlöst nätvärk utan vi har sladdar istället. Tror ni att man kan surfa ändå.

 

Isåfall om man säger att grannen har trådlöst nätvärk går det då att surfa på hans eller, Eller räcker inte strålningen så lång.

 

Några bra förslag om det :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det beror på hur bra mottagning ni har..

kolla på macen hur många 'bars' ni har. om du har två så borde det funka hyffsat på touchen..

 

sen måste du ju ha grannens lösenrd (om den har något)

post-20385-1192381147_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone och Touch tar bort våra sista internetbefriade platser. Vi kanske behöver lite paus från internet ibland för att må bra? Bara en tanke jag fick. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone och Touch tar bort våra sista internetbefriade platser. Vi kanske behöver lite paus från internet ibland för att må bra? Bara en tanke jag fick. :fundersam:

 

Det är väl bara att ge fan i att surfa? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att ge fan i att surfa? ;)

Internet, precis som teven (på den tiden jag hade en sån) har en viss tendens att styra ens vanor, vare sig man vill eller ej, svår att ignorera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internet, precis som teven (på den tiden jag hade en sån) har en viss tendens att styra ens vanor, vare sig man vill eller ej, svår att ignorera.

 

Jo, jag vet flera som inte kan stänga av den (min sambo bl.a.) men ville bara briljera lite med att jag själv kan. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det beror på hur bra mottagning ni har..

kolla på macen hur många 'bars' ni har. om du har två så borde det funka hyffsat på touchen..

 

sen måste du ju ha grannens lösenrd (om den har något)

 

 

 

Vet du eller nån här hur långt strålningen räcker på en router, vi bor i radhus vi borde ha nån granne som har router. Räcker strålingen så långt då eller. Ni som har en touch och inte har en router hur gör ni för att surfa på safari?

 

Snälla svara på detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vilken standard han har b/g/n, alltså hastigheten, n-standarden är helt klart överlägsen, med sina 108Mbs och bättre signalstyrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mycket bra, du blir nöjd som fan

slösurfade i bilen nyss på en parkering.. massa spottar o gripa tag i som dumskallar har öppna

 

 

 

 

Om du var på en parkering. Vilken wifi-station hade du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...