Jump to content
Just nu i M3-nätverket

MacBook Pro paj:-(

seneca666

Recommended Posts

Har en knappt ett år gammal MacBook Pro 17" vilket jag sällan använt.Ska resa utomlands och tänkte ta den med mig så jag plockade fram den.Och den var trasig! Bl.a. funkar inte trådlösa musen.Körde kontroll med skivverktyget och den kom fram till att HFS-enheten måste repareras.Vad är det för nånting?Och kostar...?Man blir ju likte lack på att en nästan 30000-kronors dator inte funkar när man för en gångs skull behöver den.

Ta fram din medföljande installationsskiva, sätt in skiva starta om datorn och håll nere c-tangenten.

välj språk svenska, gå upp i menyn och välj skivverktyg och kör reparera skiva.

en eller ett par ggr

Finns 2 skivor,den håller på att installera från ettan.Säger att det finns ett nyare system installerat än det på skivorna.Verkar ta tid:-(Trodde det var ett hårvarufel när skivverktyget talade om enhetshuvudet....

post-15761-1192294866.jpg

du ska inte installera, det skrev jag aldrig, du skulle gå upp i menyn och välja Skivverktyg.

Nu har du väl raderat allt på din disk....Om du inte valde Arkiv/Install.

Förstår att du inte använt dig av din skiva någon gång...

If it ain´t broke, don´t try to fix it....problem nummer 1: batterierna slut !? Problem nummer 2: ....varför kollade du disken till att börja med....?

Jepp,gjorde en tabbe.Allt raderat,nu måste jag installera färdigt.Kontrollerade gjorde jag för att musen slutade funka och widgets försvann,typ.Tyckte det var nåt fel....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...