Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Protools problem


Finitor

Rekommendera Poster

Det är så jag sku vill gråta!

Sku igår instaler protools i min macbook pro.

Jag började med att instalera mitt externa ljudkort (fasttrack pro usb)

Kollade att det fungerade rätt.

Sen instalerar jag protools 7.1 och allt verkar gå bra.

När jag startar protools då händer det hemska!!!!

Det kommer en grå ruta där det står att jag måste starta om min mac via power knappen (samma som blue screen i pc eller?)

Försökte avinstaler och instalera igen och samma sak varje gång!

 

Hjälp mig snälla. någon som kan??

 

Jag kan ännu säga att jag har dom nyaste uppdaterade versioneran utav fasttrack och protools så det borde inte vara problemet.

 

Och ilok hadde jag också i när jag startade PT.

 

H: Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer en grå ruta där det står att jag måste starta om min mac via power knappen (samma som blue screen i pc eller?)

Ja, du har råkat ut för en kernel panic som är en motsvarighet till blue-screen, och den beror oftast på hårdvarufel. Har du nyligen stoppat i mer minne i datorn? I så fall ska du kolla så att de verkligen sitter i ordentligt. Kan möjligen också vara iLoken. Antingen kan det vara fel på den, eller så sitter den inte i ordnetligt. Testa att sätta den i en annan USB-port.

 

edit: tillägg nedan.

 

Kolla också så att alla drivrutiner (för iLok och externa ljudkort) verkligen har stöd för Intel-baserade Macar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du har råkat ut för en kernel panic som är en motsvarighet till blue-screen, och den beror oftast på hårdvarufel. Har du nyligen stoppat i mer minne i datorn? I så fall ska du kolla så att de verkligen sitter i ordentligt. Kan möjligen också vara iLoken. Antingen kan det vara fel på den, eller så sitter den inte i ordnetligt. Testa att sätta den i en annan USB-port.

 

edit: tillägg nedan.

 

Kolla också så att alla drivrutiner (för iLok och externa ljudkort) verkligen har stöd för Intel-baserade Macar.

 

 

ok problemet var att protools 7.1 inte fungerar ihopa med intel-baserade macar.

Men skriver nu en skild tråd på hurman kan lösa detta problem fall någon annan stöter på detta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...