Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hackad iTouch - Bilder


Geefive

Rekommendera Poster

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

nice nice.. maybe a great move for me too soon,,

 

helt underbart!!

 

helnöjd i-touch ägare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte jag kunde ladda upp lite bilder på min iTouch så ni kan se att det funkar =)

t1246843_n5630939683646617026.jpg t1246842_n5630939683646602200.jpg t1246841_n5630939683646597532.jpg

t1246840_n5630939683646584138.jpg t1246839_n563093968364657447.jpg t1246838_n5630939683646566459.jpg

 

 

lust att hjälpa mig över msn eller dylikt, ssh fungerar inte för mig...fått ftp att fungera, men det räcker ju inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lust att hjälpa mig över msn eller dylikt, ssh fungerar inte för mig...fått ftp att fungera, men det räcker ju inte

 

 

kan man återställa den till original om nått blir fel??

 

@ slowmove sure, PMa din adress, var dock en engångsförteelse så jag kanske inte är så haj.

@ banana ja du kan återställa den hur illa det än blir ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon lätt guide för hur man gör ?

Kanske någon på svenska till och med :shifty:

Har hittat en del genom googling men inte något som jag förstår särskilt mycket, använder Windows också :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar man 8bitars speloch emulator?

Posta guidn du har följt. Får min om2veckor typ, det suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar man 8bitars speloch emulator?

Posta guidn du har följt. Får min om2veckor typ, det suger.

Vad jag har förståt så räcker det att skaffa ett program, Installer.app, vilket sedan laddar ner alla de andra programmen man vill ha till iPoden.

 

Se mer på länkarna.

 

Hur man installerar program (Finns ganska många olika guider, ett exempel. Ej färdig guide, uppdateras i detta nu.)

NES.app (ROM filer kan man hitta om man letar på Google men bara om man redan äger spelen)

Touch Dev Team

Hackint0sh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit! Försökte installera via den där "automatic-jailbreak-windows" grejen från ipodtouchfans.com men misslyckades och tänkte att "jag skiter i det".

Jag gjorde en hel återställning av iTouchen via "Inställningar -> Allmänna -> Återställ -> Radera allt innehåll och inst."

Men då hittar iMacen inte iTouchen. Konstigt, tänkte jag och kollade så allt var återställt (jag hade fått ställa in språk etc. innan så allt var verkligen återställt). Då står det att iTouchen bara har 300MB!!

Jag gjorde en "Återställ alla inställningar" från samma meny som förut men jag får det inte att funka!

 

Vad ska jag göra?? Hur ska jag få tillbaka mina 8GB och min iMac att hitta iTouchen?? Snälla hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min lilla pärla...tyvärr har jag inte fått mail.app att fungera :( stänger ner sig direkt...

post-14391-1192270075.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min lilla pärla...tyvärr har jag inte fått mail.app att fungera :( stänger ner sig direkt...

 

Du har inte lust att hjälpa mig att hacka min? Du vet ju hur det gick sist så jag tar hjälp nästa gång innan jag ger mig på det. :)

Förstår om du inte vill eller orkar - men man måste ju fråga. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte lust att hjälpa mig att hacka min? Du vet ju hur det gick sist så jag tar hjälp nästa gång innan jag ger mig på det. :)

Förstår om du inte vill eller orkar - men man måste ju fråga. ;)

 

addat dig på msn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har jailbreakat min nu, men hur får man fler program än dem som ligger där i installer.app? finns ju inte mail, wheather etc som jag är ute efter....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån som fått mail att funka? slowmove hjälpte mig hacka min så nu funkar allt utom mail..

tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så hur fuckat det än blir så går det ändå att återställa den? gör inget om musiken försvinner, den går att lägga tillbaka igen. Vill liksom inte chansa något med min nya pärla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det värt att köpa en touch och hacka den. Hur blir det med garantin då, man kan återställa den om det skulle bli fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så hur fuckat det än blir så går det ändå att återställa den? gör inget om musiken försvinner, den går att lägga tillbaka igen. Vill liksom inte chansa något med min nya pärla.

Äh.. sluta fega nu. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så hur fuckat det än blir så går det ändå att återställa den? gör inget om musiken försvinner, den går att lägga tillbaka igen. Vill liksom inte chansa något med min nya pärla.

 

Min fuckade sig rejält - på iTouchen stod det att den bara hade 300MB minne, min iMac OCH min MacBook fick ingen kontakt med den...

Ändå hade jag återställt den på alla sätten i iTouchen.

 

Men då gav slowmove tipset att hålla in "Home"-knappen och "Lås upp"-knappen tills den startat om och iTunesloggan visar sig och vips så funkade den igen.

 

Så jag tror det alltid går att lösa på det viset. :)

 

Garantin däremot tror jag ryker ut genom rutan när man mixar med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fuckade sig rejält - på iTouchen stod det att den bara hade 300MB minne, min iMac OCH min MacBook fick ingen kontakt med den...

Ändå hade jag återställt den på alla sätten i iTouchen.

 

Men då gav slowmove tipset att hålla in "Home"-knappen och "Lås upp"-knappen tills den startat om och iTunesloggan visar sig och vips så funkade den igen.

 

Så jag tror det alltid går att lösa på det viset. :)

 

Garantin däremot tror jag ryker ut genom rutan när man mixar med den.

 

Hur ska den kunna ryka?apple kan juitne veta om du hackat den och sen återställerden?

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...