Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lägga til en avatar


asson

Rekommendera Poster

Hur funkar det här med avatar egentligen?Jag har valt en avatar och sparat,klickat i "Förinställda avatarer".Men ändå står det noavatar.

Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThunderMac

Har inget svar på den frågan, men jag har en annan synpunkt om just avatarerna. Nisse, är det okej om man kallar dej Nisse(?), kan du inte fixa så att man kan länka till en avatar? Det tar ju ingen plats på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget svar på den frågan, men jag har en annan synpunkt om just avatarerna. Nisse, är det okej om man kallar dej Nisse(?), kan du inte fixa så att man kan länka till en avatar? Det tar ju ingen plats på hårddisken.

Dom vill kolla att servern hänger med innan dom slår på allt "lull-lull".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThunderMac
Har inget svar på den frågan, men jag har en annan synpunkt om just avatarerna. Nisse, är det okej om man kallar dej Nisse(?), kan du inte fixa så att man kan länka till en avatar? Det tar ju ingen plats på hårddisken.

Dom vill kolla att servern hänger med innan dom slår på allt "lull-lull".

Hehe! just ja, glömde att han sa det förut... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

Det finns några tabbar man gör som "ny" i gemet. Att inte slå på avatarer beror helt enkelt på en diskussion jag såg på 99mac för några månader sedan.

 

Två aspekter på avatarer - man vill att de ska vara hyffsat diskreta men ändå personliga, eller med andra ord, man vill inte att forumen ska se "skräpiga ut". Nu har ett gäng människor här istället lagt in mer eller mindre snygga bilder i sina signaturfiler. Det är ju inte direkt bättre... och det var inget jag hade förutsett. Vi får se hur vi gör med det, men tills vidare låter jag det vara.

 

Den andra aspekten har med belastningen på servern att göra. Som sagt, skulle det visa sig om några månader att servern hänger med bra så kanske vi låter användare lägga upp avatarer. Att ha avatarer från andra ställen på nätet är däremot inte aktuellt - allt som oftast bryts länken, och då är vi där igen vid det skräpiga... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...