Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ställa in Mail som förval i i Firefox


Agnes

Rekommendera Poster

När jag klickar på en maillänk i Firefox så får jag automatiskt upp en gammal Outlook Express från Classic. Var gör jag inställningar för att lägga in Mail som förval? Hittar inget. :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du måste ställa in att mail är din huvud-mailklient. det gör du naturligtvis i mails inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt sett ställer man in förvalt mailprogram i inställningarna för just Mail. Lite ologiskt för oss som inte använder Mail.

 

Prova att gå in under Inställningar i Mail och kolla att verkligen Mail är förvalt. Eventuellt kan du sedan prova att starta om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt sett ställer man in förvalt mailprogram i inställningarna för just Mail. Lite ologiskt för oss som inte använder Mail.

 

Prova att gå in under Inställningar i Mail och kolla att verkligen Mail är förvalt. Eventuellt kan du sedan prova att starta om datorn.

 

Det är vad jag hela tiden försökt göra men jag har inte lyckats hitta någon sådan inställning i Mail.

 

Nu har jag en äldre Mail 1.2.5 men det ska väl inte ha någon betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har du så gammalt Mail ? Kör du med Äldre Mac OS X?

 

Finns inte detta i ditt Mail?

post-113-1192173332.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har du så gammalt Mail ? Kör du med Äldre Mac OS X?

 

Finns inte detta i ditt Mail?

post-113-1192173332.jpg

 

Jag har OS 10.2.8. Symbolen Allmänt finns inte i mitt Mail, istället ligger Hämta ny e-post och Nytt e-brevsljud under Konton men inget Förvalt e-postprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu "tvingade" du mig att väcka den slumrande Jaguaren..

 

 

post-113-1192176578.jpg

 

 

Och jag ser att du har rätt, där finns inte möjlighet att välja förvald e-post-läsare..

Skummade bara i MailHjälp, men du kan ju titta lite i den såvida du inte redan gjort det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu "tvingade" du mig att väcka den slumrande Jaguaren..

post-113-1192176578.jpg

Och jag ser att du har rätt, där finns inte möjlighet att välja förvald e-post-läsare..

Skummade bara i MailHjälp, men du kan ju titta lite i den såvida du inte redan gjort det..

 

När ni tittar på den bilden förstår ni väl varför jag är trogen Jaguaren? Tigrar och Leoparder...Bah!

 

Ja, jag har letat i Mailhjälpen också men inte hittat något där. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sniffade runt lite här på Forum och hittade ett äldre inlägg som säger att inställningarna finns i

 

systeminställningar - internet- e-mail

 

Kan inte kolla det här själv förrän på måndag, men det stämmer säkert. Inställningen finns någonstans, det är jag säker på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fångat Hetlund :ThumbsUp:

 

Agnes bege dig genast till Systeminställningar ^_^^_^

 

 

post-113-1192204109.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He - he,

 

Jag trodde förstås att det gällde Mail - Systeminställningar - Internet …

 

Men nu ser jag ju att det är Systeminställningar Systeminställningar! Som man når via den blå Äpple-menyn.

 

Tillsammans klarar vi det mesta. eller mycket i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni visste hur lycklig ni har gjort mig! :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...