Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köp-säljsajt - Vad behöver jag?


susse

Rekommendera Poster

Jag vill lära mig att göra en köp-säljsajt. Har fått erbjudande om att köpa en färdig sida med sript +själva sidorna av en privatperson, han vill ha 5000 kr..-- är det dyrt eller bra pris? Allt skall finnas med enligt honom.- (Gratis annonsering med upp till 5 bilder (går förstås att utöka om du vill) med lösenord när annonsören vill radera, annars syns annonserna i förslagsvis 2 månader.

- Kopplade SMS-funktioner för eventuell betalning av annonser / bilder.

- Webbaserat admin-system där du kan godkänna annonser, uppladdade bilder samt lägga till kategorier och underkategorier.

- Ett kontakta-oss formulär som går direkt in i admin-systemet.

- Sökmotor)

 

Behöver jag inte något mer? MSQl el. liknand.

Har någon tips om bra sidor för att lära sig göra köp-sälj-sajter?

Finns färdiga templates att köpa någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför använder du inte ett webbhotell som du kan ställa krav på och få all den hjälp du behöver?

Den här privatpersonen har han sin sajt på ett välkänt webbhotell med möjligheter till avancerade företagsfunktioner?

Tänk dig för! Du kan säkert få ett bättre pris på ett välkänt webbhotell eller annan webb leverantör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Ligger sidan redan på ett webhotell eller ska du köpa det? De funktionerna som du räknar upp är ju de nödvändiga för en köp / sälj sida. Men vilka tekniker som används i sidan vet är ju en annan sak, php, MySQL osv.

 

Om det är en snygg och professionellt gjord hemsida så är inte 5000:- så mycket.

 

Tänkte också på, om du vill lära dig att göra en site, varför ska du då köpa en? Ja menar då får du allt redan klart och du behöber bara publicera den o köra det. Jag har själv hållt på lite med webdesign och att redigera en sida som någon annan har gjort, om du nu skulle behöva det, är inte det lättaste då man inte har lika bra koll på hur sidan är uppbyggd.

Men samtidigt, att göra en köp och sälj sida från scratch är nog inte det lättaste. Mycket databashantering och sannerligen rätt mycket som kan gå fel xD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...