Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Grundkurs Iphoneinstallationer


LRS

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har i dagarna fått min upplåsta Iphone (köpt via blocket) och jag har fått igång SMS/Mail etc. MEN jag irriterar mig på några saker som jag försökt hitta lösningar på i forumet men alla verkar vara ganska erfarna hur/vad man skall göra så jag hänger inte med riktigt. SÅ jag är ytterst tacksam om nån enkelt kan besvara följande frågor.

1. Ordförslag = engelska =ändrar när man skriver SMS etc. Man skall via Installer.app installera ett program KB!. Nu är det så att jag har en Ikon som heter Installer vilket jag förutsätter är Installer.app men där i finns inget prog = KB och jag hittar inget sätt att söka prog heller: Hur / var hittar man detta program?? Eftersom jag köpt den upplåst och klar har jag inga kunskaper alls hur man gör/letar.

2. Jag tog lite kort med Iphone, hur får man över dessa till datorn? Går ju skitsmidigt att lägga över allt man har i datorn till telefonen !! men det verkar inte gå att göra vice verca?? Maila går ju men tar man 20-30 kort tar det ju en evighet + man kan bara maila en bild i taget...

Ytterst tacksam för hjälp / LRS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har löst alla dina problem, men klickar du på instaler och inte hittar kb, sök då efter, ågot som heter Community Sources, med det får du tillgång till en massa mer apps, bland annat KB, och gällande att få in bilder till iPhonen, så syncar du helt enkelt in bilder i telefonen via iTunes, smidigt och bra, har inte haft några problem med det!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har löst alla dina problem, men klickar du på instaler och inte hittar kb, sök då efter, ågot som heter Community Sources, med det får du tillgång till en massa mer apps, bland annat KB, och gällande att få in bilder till iPhonen, så syncar du helt enkelt in bilder i telefonen via iTunes, smidigt och bra, har inte haft några problem med det!!

 

 

jag som kör pc med vista, får upp iphonen i utforskaren, precis som en vanlig digitalkamera, och kommer åt bilderna därifrån :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe jo så kommer det också upp:) men man får inte in bilder i telefonen den vägen? eller?;D

iPhoto hämtar då mina bilder automatiskt:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...