Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta mellan tabbar i Safari


Gadunga

Rekommendera Poster

Vad jag förstått är det Shift + Command + Höger- Vänsterpil som gäller för att skifta mellan tabbar i Safari. Detta fungerar så länge ingen texruta är markerad på sidan i den aktuella taben. Då blir det som Command + Vänsterpil = Bakåt, eller så händer inget alls. Sjukt irriterande.

Finns det inget annat smidigt sätt att byta tab (förutom att klicka på den med musen såklart)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen ingen som vet? Ctrl + Tab i Firefox fungerar ju helt perfekt, är Apple så korkade att man enbart lagt in en 3-knapps-kombo för motsvarande kommando?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommando + Ö/Ä

 

Fungerar inte. Hör det lilla ljudet som indikerar att det är en otillåten knapp-kombo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar inte. Hör det lilla ljudet som indikerar att det är en otillåten knapp-kombo.

Nu blev fulla jag nästan nykter, jag kör på svenska och har, vad jag vet, inte ändrat något av detta. Om du klickar på "Fönster" (i Safari) och tittar på "Välj nästa flik"/"Välj föregående flik", vad står det för snabbval?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Safari har fokus på textruta gäller inte detta kortkommando. Det kan du inte komma ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör på engelska, under Window gäller Command + } och Command + { för nästa och föregående tab. Detta är alltså en 4(!!!!) - knappskombo för att byta tab, något man gör hela tiden.

Snacka om användar-ovänligt.

 

Och det här med att det aldrig går att komma ifrån om en textruta är markerad är kanske något man borde ta och ändra på till nästa version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som det blir någon smidighetskonflikt om du kör med svenskt tangentbord men engelskt program. Testa att köra tangentbord och Safari på samma språk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...