Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

wintelburk hittar min tibook i lokalt nät...


mjg

Rekommendera Poster

Jag har kopplat ihop min TiBook med kärestans wintel (IBM+win98) laptop via routern. Winteln ser nu TiBooken och mitt konto på den - men jag kan inte öppna den - "ogiltigt lösenord" säger den, trots att jag skriver in mitt rätta (och enda) lösen jag har och någonsin haft för TiBooken. Vad är det jag inte förstår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och den andras datorns lösenord har du provat förstås....men så ska det kanske inte va..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt...winteln ser tibooken...allt rätt tills lösenordet...winteln själv har inget lösenord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur långt är lösenordet? I OS 9 var begränsningen 8 tecken för mac<->pc iaf. Finns det några ovanliga tecken i det (typ @ _- *> eller så)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tre latinska små bokstäver (ej åäö) och tre siffror - ex: abc123...nej, jag tror det e nåt annat krux...jag ser alltså macen från winteln...men jag har inte rättigheter påstås det... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Var ett tag sedan, men har för mig att du måste byta lösenord för att det ska fungera.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska testa det när jag kommer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det upp någon fråga om användarnamn?

 

Om inte så måste du, om inte jag kommer ihåg fel, ha en användare (på macen) som har samma användarnamn som användaren på wintel:n.

Bara att skapa en i Systeminställningarna...

 

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det upp någon fråga om användarnamn?

 

Om inte så måste du, om inte jag kommer ihåg fel, ha en användare (på macen) som har samma användarnamn som användaren på wintel:n.

Bara att skapa en i Systeminställningarna...

 

lycka till

Hallelujah!!! :lol::lol::lol:

 

Jag är omåttligt tacksam - ditt tips löste problemet! Jag skapade ett nytt konto på Macen som hette samma som på winteln - använde det kontots lösenord när jag loggade in från winteln (trots att Macen var inloggad i mitt konto) och - hallelujah! - så FUNKAR DET! Jag har nu lyckats rädda över 2,8 GB filer från winteln som har paj usb, ingen firewire eller brännare...och är i allmänt dåligt skick....skall rensas, formateras och återinstalleras (man måste göra så med wintlar då och då, hehe...)

 

Nu kan jag gå och lägga mig. Tack än en gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...