Jump to content
Just nu i M3-nätverket

ang. Western Digital Passport Portable 250GB, Strömförsörjning vid Mac

gurri

Recommended Posts

Hej!

Jag får hem min Macbook inom en snar framtid, och fick idag tag i en "Western Digital Passport Portable 250GB", MEN jag blir nu lite fundersam över är detta:

"gäller bärbara macar då produkten drar för mycket ström och därför endast ger från sig ett klickande ljud när man sätter i den i USB-porten. Vid test med en bärbar PC (IBM T43) så uppträder samma sak men då jag sätter i strömkabeln i datorn så går disken igång. Dock får jag ett meddelande om att en USB-port drar för mycket ström."

Ovanståående text är utklippt ifrån Pricerunner, och gäller en 160GB!!!

Så min fråga lyder, hur f*****n kommer det då gå med en 250GB, som drar MER ström?

Någon som har testat att köra en "WD Passport 250GB" genom USB utan strömförsörsörjning till din bärbara?? Macbook??

Tack för hjälpen!

//Gurri

Du får nog se till att köra separat strömförsörning.

Att låta externa hårddisken endast få ström genom usb är inte alltid så bra då det finns risk för att den bärbara inte klarar av att leverera en tillräckligt stabli/stark ström.

Jag har en WD Passport 160 GB till en laptop, dock inte en MacBook, och det fungerar alldeles utmärkt både med och utan nätkabel inkopplad. Inga problem alls.

OKOK!.. men: Jag köpte min 250 GB idag. Vågar jag öppna paketeringen och prova i polarens macbook? Och om d inte fungerar som d ska gå tillbaka och byta till en annan vara?

alltså, det kommer ju inte vara fel på produkten, men om macbooken inte kan försörja ström via USB. Tillräckligt med ström dvs.?

Mvh

Gurra

Kolla först på internet om du kan hitta kommentarer om just din produkt tillsammans med macbook. På många internetbutiker brukar man ju kunna skriva kommentarer till produkterna, där kan du nog hitta folk som redan testat just din extrerna hårddisk tillsammmans med macbook.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...