Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Abonnemang samt sms.


lilliss

Rekommendera Poster

Hej, jag undrar vad abonnemangskostadnaden kommer ligga på för att ha en Iphone. I och med att man vill kunna vara ute på internet.

 

Undrar också om det är svårt att smsa med Iphone, tagentbordet ser lite litet ut.. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl på vilken operatör du väljer har för mig att Telia har surfa hur mycke du vill för 9kr om dagen. Vad det gäller tangentbordet så vänjer man sig snabbt har inte testat me svensk ordlista men annars så rättar den till orden automatiskt fasst du skriver fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Precis som barret säger, det beror på vilken operatör du väljer. Telia är den ända som inte har fastpris på GPRS (okej, de har det, men den högsta mängden data är 150 mb, som kostar 600 kr/mån, se https://www.tewss.telia.se/privat/link.do?c...;type=EDITORIAL ). Även om de är de ända man kan använda EDGE hos tycker jag inte det är värt att ha abonnemang hos dem eftersom internet blir svindyrt, håller mig hellre till wap/iphone-sidor då.

 

Telenor har tillägget mobilt bredband för 199 kr/mån, då får du surfa obegränsat med GPRS och/eller 3G. Vill du alltså använda abonnemanget som datoruppkoppling kan du köpa ett usb/pc-kort-modem eller en 3G-mobil för att koppla upp datorn.

 

Tele2 har också fastpris för GPRS/3G, för 169 kr/mån får man 1gb trafik.

 

Tre går som du säkert vet inte att använda med iPhone eftersom deras kort endast fungerar i 3G-telefoner.

 

 

Själv kör jag med Telenor fastpris (599 kr/mån) och mobilt bredband (199 kr/mån, som jag dock tjatade till mig gratis). Tele2 fastpris kostar visserligen bara 499 kr/mån, men vill man ha internet till så kan man som sagt bara ladda hem 1 gb per månad (kommer nog inte upp i det, men jag vill vara helt fri), detta tillsammans med att de inte har teckning vid vårt hus utanför Åre gjorde att jag stannade hos Telenor som jag varit kund hos i 8 år (ja jag vet, de hette inte det då..).

 

Jag har Tre's turbo 3g (7,2 mb/s) till laptopen också, det använder jag otroligt mycket. En bonus är att då jag har med datorn kan jag skapa ett dator-till-dator-nätverk och på så sätt få 3G-hastighet i iPhonen :D

 

Hoppas att du fått lite klarhet i operatörsträsket nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...