Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Disken behöver repareras.


vips

Rekommendera Poster

Hej.

 

Körde igång en disk kontroll av ingen anledning utan att jag hade tid över, men resultatet blev ju inte som jag räknat med. Detta fick jag som svar av os x skivverktyg. Vad kan ha hänt och vad ska man göra för att det ska bli bra igen?

 

 

Kontrollerar enhet ”Macintosh HD”

Kontrollerar HFS Plus-enhet.

Kontrollerar filen Extents Overflow.

Kontrollerar katalogfil.

Kontrollerar filer med flera länkar.

Kontrollerar kataloghierarki.

%)

Kontrollerar filen Utökade attribut.

Kontrollerar enhetens bitmönster.

Bitmönsterenheten behöver en mindre reparation

Kontrollerar information på enheten.

Räkning av fritt utrymme på ogiltig enhet

Räkning av fritt utrymme på ogiltig enhet

uld be %@ instead of %@)",2)

17960965

17960964

Enheten Macintosh HD behöver repareras.

 

Fel: Den underliggande åtgärden avslutades med ett fel

 

 

En HFS-enhet kontrollerades

Enheten behöver repareras

 

Hoppas på lätta svar, hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en reparation. Hjälper inte en gör fler. Hjälper inte det köp DiskWarrior.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska i dagarna installera/arkivera om osx (eller vad det nu heter). Ska jag göra det samtidigt? Och en fråga angående installera/arkivera, vad blir det för skillnad? Vad försvinner vad finns kvar? Vad ska man ta back up på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju testat skivan med "Kontrollera skiva". Bredvid finns det en knapp som det står "Reparera skiva" på. Klicka på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska i dagarna installera/arkivera om osx (eller vad det nu heter). Ska jag göra det samtidigt? Och en fråga angående installera/arkivera, vad blir det för skillnad? Vad försvinner vad finns kvar? Vad ska man ta back up på?

 

Innan du gör nåt så fixa till skivan så du inte drar med dig problem. Installera/Arkivera gör att det gamla systemet hoppar ur sina kläder och det nya hoppar in. Du märker inget om allt går bra. Gör alltid backup innan du mixtrar med skivreparationer och systeminstallationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med läskunnigheten?

 

post-113-1191946408.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju testat skivan med "Kontrollera skiva". Bredvid finns det en knapp som det står "Reparera skiva" på. Klicka på den.

 

jag kan inte trycka på den knappen. Den är inte "upplyst" om du förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läser mitt inlägg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med läskunnigheten?

 

post-113-1191946408.jpg

 

jo tack, den kan alltid vara bättre!

Med tanke på att jag inte kunde trycka på "reparera skiva" så frågade jag om hjälp.

Jag var också osäker på om det var "startskivan" eller bara "skiva", det är inte så lätt att förstå om man inte kan så mycket.

Och varför jag frågar är därför att jag verkligen inte kan "allt" om mac och behöver ibland hjälp med vissa saker. Det var den anledningen som jag och antaligen en del till gick med i detta forum.

 

jag hoppas inte att du blev för sur över jag frågade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag blev inte sur men så svårt kan väl inte sista stycket i texten ha varit, det står Installationsskivan för Mac OS X ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag blev inte sur men så svårt kan väl inte sista stycket i texten ha varit, det står Installationsskivan för Mac OS X ;)

 

jag förstår att du tröttnar på att folk inte läser allt utan skriker om hjälp först, men som jag skrev innan så kan jag inte fullt så mycket som jag önskar, och en sak var att jag inte visste inte hur man startar upp med installations skivan. Dock så har jag lärt mig det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en liknande fel som du har. Försökte reparera skivan men det hjälpte inte till 100 % så jag köpte Disk Warrior och det gjorde susen. Sen kör jag igenom skivan ngn gång då och då. Sen dess har jag inte haft ngra problem med disken. Helt kanon program helt enkelt !!

 

MVH Peter 18

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...