Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iDVD - Möjlighet att slippa TEMAN


AndieB

Rekommendera Poster

Hej GURUs!

 

Jag har en fråga rörande iDVD.

 

Vill skapa en DVD som startar direkt när man sätter i den, alltså inte komma till någon meny där man skall välja kapitel etc., detta har jag klurat ut.

 

MEN, hur in i bomben får jag bort teman och menyer?

Jag vill bara att filmen direkt skall starta när man trycker in den i en DVD spelare och voila så skall det bara rulla på och när den är slut så vips, stop.

 

Är detta möjligt?

 

Stort tack på förhand!

 

--Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du kollar iDVD hjälp så står detta:

 

Bränna en OneStep DVD-skiva från en mapp

Du kan hoppa över den kreativa processen och bränna filmer eller annat innehåll direkt från en mapp på hårddisken till en DVD-skiva. När du sedan matar in den brända skivan i en DVD-spelare eller dator spelas innehållet upp automatiskt. Den här sortens skiva kallas ibland för "kioskläge", eftersom det är ett bra sätt att skapa demos eller andra presentationer som spelas upp automatiskt och inte kräver någon åtgärd av användaren.

 

Du kan skapa en OneStep DVD med en film, video eller andra filer på hårddisken.

 

Så här bränner du en OneStep DVD-skiva från en mapp:

Välj Arkiv > "OneStep DVD från film".

Leta rätt på filmen som du vill lägga till i dialogrutan som öppnas, och klicka sedan på Importera.

Mata in en tom DVD-skiva i den optiska enheten.

 

är det nåt sånt du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du kollar iDVD hjälp så står detta:

 

Bränna en OneStep DVD-skiva från en mapp

Du kan hoppa över den kreativa processen och bränna filmer eller annat innehåll direkt från en mapp på hårddisken till en DVD-skiva. När du sedan matar in den brända skivan i en DVD-spelare eller dator spelas innehållet upp automatiskt. Den här sortens skiva kallas ibland för "kioskläge", eftersom det är ett bra sätt att skapa demos eller andra presentationer som spelas upp automatiskt och inte kräver någon åtgärd av användaren.

 

Du kan skapa en OneStep DVD med en film, video eller andra filer på hårddisken.

 

Så här bränner du en OneStep DVD-skiva från en mapp:

Välj Arkiv > "OneStep DVD från film".

Leta rätt på filmen som du vill lägga till i dialogrutan som öppnas, och klicka sedan på Importera.

Mata in en tom DVD-skiva i den optiska enheten.

 

är det nåt sånt du menar?

 

Hej Sebbe!

 

 

Helt fantastiskt!!

Precis vad jag önskade!!

 

Super tack!

 

--Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...