Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mp3-spelare modell stationär, med 3,5tums HDD


Gäst iMatte

Rekommendera Poster

Gäst iMatte

Jag skulle vilja stoppa undan alla gamla cd-skivor jag har i vardagsrummet och samtidigt pensionera min cd-spelare i stereoanläggningen. Det jag drömmer om att hitta är en ersättare med följande specifikationer:

 

- Stationär, dvs i storlek som passar in i stereoanläggningen ("normal" storlek) och drivs av 230 V.

- Klara Mp3 och gärna andra audio-format

- Lagring på en vanlig 3,5 tums HDD

- Bra display som kan visa info om låtar och spellistor

- Stöd för att visa Mp3-taggar och för att göra spellistor

 

Finns det en sån att hitta över huvud taget? Jag har kollat in några olika som säljs av Mediamania, men hittar ingen som uppfyller alla mina krav. Jag är heller inte intresserad av stöd för video i olka format (det gör inget om det finns där, men jag struntar i vilket)

 

De jag kollat in på Mediamania är bla Raphsody RSH-100, som verkar uppfylla många av mina krav, men displayen är lite liten (få tecken) och den verkar inte ha stöd för spellistor. Men nog måste det finnas vad jag söker i dagens enorma utbud av prylar? Hjälp!

 

 

Och nej, jag vill inte ha en dator+skärm stående i bokhyllan som mediacenter. Jag har redan ett PA kopplat via mixer till min PM G5 i musik-/arbetsrummet. Nu är jag på jakt efter en ersättare till cd-spelaren i stereoanläggningen - lika tyst, enkel och liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arcam har väl en, kolla på HiFi klubben, annars är ju vitsen med många av musikspelarna/strömmarna att dom INTE ska ha en hårddisk, eftersom det är en "svårjobbad" lösning, utan man har en nätverksdisk (tråd eller trådlös) som man även kommer åt från sin dator, så man kan lägga till musik enkelt, skapa spellistor mm, så jag skulle satsa på en spelare utan disk (typ Pinnacle eller Slim) och sen köpa en "trådlös" nätverkshårddisk t.ex. d-link (alternativt en vanlig nätverksdisk om man redan har en trådlös router som man kan använda) på det sättet är det ju enkelt att komma åt all musik även från PocketPC, mobiler med WiFi, eller om man vill koppla till en extra lyssningsenhet i köket så behöver man inte skaffa en hårddisk till och ha dubbelt upp av allt....en centraliserad lagringsplats helt enkelt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...