Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WoW


Penna_ha

Rekommendera Poster

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Ny skrivbordsbild eller? :P

 

Har wotlk släppts som någon form av begränsad beta (eller alpha) nu?

Jag anmälde intresse för public beta, när den kommer. Missa inte det om ni vill va med och testa (logga in på ditt konto på hemsidan, och anmäl).

 

 

Jag har laddat upp lite arenamatcher på youtube. Nån mer som har några kul filmer att visa? (under filmen kan man trycka på "high quality" så ser man faktiskt vad som händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Löfberg

Nix, det är riktig installer för alphan... Men jag fick inte vara med i public beta! :(

å jag laddade ner alphan, installerade den och uppgraderade den till beta..

Håller på att ladda ner uppgraderingen till beta nu. Sen ska jag köra wotlk på privat server så länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fullständig katastrof prestanda efter 2.4.3.

 

På min Mac Pro får jag numera 30 FPS i centrala Shattrath efter 2.4.3 patchen. Förut hade jag stenhårt 60 fps och jag har inte gjort någon ändring av mina inställningar. :( Om jag stänger av VSync så får jag 43-47 fps i centrala Shattrat, men då får jag massiv tearing i grafiken så det funkar inte i längden.

 

/console glfaster 2

Funkar inte, det gör absolut inte någon skillnad alls.

 

Som ni ser i min sig så är det ingen liten skit burk jag har, det är en riktigt cool Mac Pro, men ändå - totalt usel prestanda.

 

Någon som har några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, det är riktig installer för alphan... Men jag fick inte vara med i public beta! :(

Public beta är det väll ändå inte än? Möjligtvis closed beta eller vad de kollar det, public ska ju annonseras och lottas ut platser till, bland de som anmält intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har några tips?

Nä, tyvärr inte. Jag har 30fps i IF:s AH, 15-20 mellan banken och AH (fullt med folk) i fönsterläge,något högre i helskärmsläge och jag kör med en intel-imac av lite äldre modell.

Vad gör /console glfaster 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, jag har ont i magen och blir helt knäckt. Jag hatar problem av den här typen. :(

 

/console glfaster 2 skall enligt vad jag har förstått distribuera hanteringen av wow's trådar över flera processorkärnor. Alltså göra så att wow kör snabbare eftersom de utnyttjar processorkärnorna på ett effektivare sätt.

 

Dock säger många (om man letar på nätet) att just glfaster 2 inte är bra för hela macen blir helt tokigt slö när man kör så.

 

/console glfaster 1 är tydligen standard och skall genomföra en "normal" distribution av trådar.

 

/console glfaster 0 skall bara nyttja en enda processor och stänga av wow's möjlighet att köra på flera processorer.

 

BIG FAT DISCLAMER: jag är inte alls säker på att jag fattat rätt. Speciellt inte eftersom de olika typerna av glfaster inte påverkar min prestande ett ända litet SMACK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har några tips?

 

Köp en billig x86 quad med ett vettigt grafikkort.

 

Kör själv WoW i vista med en q6600 och Geforce 8800GTS 512mb, alla inställningar på max har alltid 60fps med Vsync.

(120-130 någonstans utan på högsta multisampling osv)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...