Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WoW


Penna_ha

Rekommendera Poster

Jag spelar framförallt på Bloodhoof (PvE), där jag har:

 

70 Orc Warlock (aktiv)

66 UD Priest (aktiv då och då)

54 Belf Hunter (mest aktiv)

38 Tauren Shaman

25 Belf Mage

 

Har hittills mest spelat på min iBook G4 1,42, men byter snart upp mig till en iMac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

dumdidum

 

Jag undrar om det är någon som har lyckats binda CAPSLOCK till nån ability? Många av mina kompisar kan, men tror det är något med mac-clienten?

 

Skulle vara mycket tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dumdidum

 

Jag undrar om det är någon som har lyckats binda CAPSLOCK till nån ability? Många av mina kompisar kan, men tror det är något med mac-clienten?

 

Skulle vara mycket tacksam för svar

 

Kanske man kan. Själv har jag stängt av den knappen så att man ej i misstag skall SKRIVA med stor text :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske man kan. Själv har jag stängt av den knappen så att man ej i misstag skall SKRIVA med stor text :)

 

 

JO samma här.

Satte på den, det funkade inte heller? någon som kan konfirmera detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr e jag på jobb så jag kan ej testa :( Först nästa år slipper jag att sitta bakom mac och köra lite WoW.

 

Hur skall man klara sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag har nu köpt WOW trots att jag vet bättre. Jag testade förut spela WOW under 10-dagar prova-på konto. Jag bedömde det genast som farligt (beroendeframkallande) och bestämde mig för att inte fortsätta spela det... Nu gav jag vika för frestelsen och sitter här med WOW... jag har skapat konto och laddar som bäst ner en ca 1GB:s patch.

 

Medan jag väntar på detta funderar jag på vilken karaktär jag ska skapa... :unsure:

 

Jag skulle vilja vara en bra allround-spelare som kan klara sig på egen hand. Vad är en rolig karaktär att börja med som samtidigt har bra utvecklingsmöjligheter? Race? Class?

Vad är bra för en rätt så ny WOW-spelare som jag? Jag tänker inte enbart på utvecklingsmöjligheter utan även en rolig karaktär som ger mycket nöje...

 

Föreslå gärna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu köpt WOW trots att jag vet bättre. Jag testade förut spela WOW under 10-dagar prova-på konto. Jag bedömde det genast som farligt (beroendeframkallande) och bestämde mig för att inte fortsätta spela det... Nu gav jag vika för frestelsen och sitter här med WOW... jag har skapat konto och laddar som bäst ner en ca 1GB:s patch.

 

Medan jag väntar på detta funderar jag på vilken karaktär jag ska skapa... :unsure:

 

Jag skulle vilja vara en bra allround-spelare som kan klara sig på egen hand. Vad är en rolig karaktär att börja med som samtidigt har bra utvecklingsmöjligheter? Race? Class?

Vad är bra för en rätt så ny WOW-spelare som jag? Jag tänker inte enbart på utvecklingsmöjligheter utan även en rolig karaktär som ger mycket nöje...

 

Föreslå gärna...

 

Ja du.

 

Har levlat en lock till 70 och har den som main och det är skitskoj ännu.

Har en präst som e 70 oxå som jag brukar heala lite nu och då men det är nåt jag ej vill göra hela tiden.

 

Håller på att spela upp en druid och den är skitskoj att spela med.

Med den kan man tanka, dps eller heala beror på vad du vill.

 

Men levlar du en healer klass så är det högst sannorlikt att du för heala i slutspelet nån gång eller att alla räknar med att du är healer.

 

Sen har jag provat andra klasser oxå men fastnat nånstans mellan 20-30lvl.

 

Sen ifall du har vänner så far till den servern för det är alltid roligare att spela tillsamman!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm.. är mage svår att spela? Hur är det att spela mage från början, svårt? Hur blir en mage med högre level? Läste att man som mage kan teleportera från ställe till ställe... det vore coolt!

 

Vad förlorar man som mage och vad vinner man? Skulle vara kul att spela mage :)

 

Glömde fråga... kam man skapa multiclass karaktärer och i så fall vilken klass stöder en mage bäst? Vilken kombination?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm.. är mage svår att spela? Hur är det att spela mage från början, svårt? Hur blir en mage med högre level? Läste att man som mage kan teleportera från ställe till ställe... det vore coolt!

 

Vad förlorar man som mage och vad vinner man? Skulle vara kul att spela mage :)

 

Glömde fråga... kam man skapa multiclass karaktärer och i så fall vilken klass stöder en mage bäst? Vilken kombination?

 

Som mage är du en dps figur som skall göra massiv skada. Kan vara svårt ensam ibland men går bra nog. Du kan gör folk till får tex och det brukas användas rätt så mycket i instancer.

Mage är du vår lilla vatten och mat gubbe för du kan laga mat men den försvinner ifall du är utloggad längre än 15 minuter.

Och ja du kan teleportera dig till olika städer beroende på vilken level du själv är.

Du kan laga en portal så att andra kan gå igenom och komma till en stad

Men det är såna saker man lär sig senare.

Mage är nog en roliga sak har en på horde sidan som jag spelar nu som då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm.. Nu börjar jag tänka på druid eller paladin... De är bättre som solo-karaktärer? Druid har väl vissa liknande egenskaper som mage medan paladin har lite av prästens egenskaper (heal, bless...)... Det är svårt det här. Hjälp mig, som ganska ny och om jag vill ha en spännande klass som kan klara sig bra som solo, vilken av dessa - mage, druid eller paladin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Druid sku jag köra då. pga att där har du ännu flera val va du vill göra.

men mage e kul oxå och pala vet jag ej riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Druid sku jag köra då. pga att där har du ännu flera val va du vill göra.

men mage e kul oxå och pala vet jag ej riktigt.

 

Det blev druid och Night Elf! Gillar den kombinationen starkt! Men det blev som jag misstänkte... nu är man fast :totaltgalen: Sömnlösa nätter att se fram emot... :nattinatti:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja vara en bra allround-spelare som kan klara sig på egen hand. Vad är en rolig karaktär att börja med som samtidigt har bra utvecklingsmöjligheter? Race? Class?

Vad är bra för en rätt så ny WOW-spelare som jag? Jag tänker inte enbart på utvecklingsmöjligheter utan även en rolig karaktär som ger mycket nöje...

 

Föreslå gärna...

Jag skulle föreslå warrior för allround. man gör bra skada om man har hyfsad utrustning, folk vill alltid ha warrior för instancer, så är man sugen hittar man grupp nästan jämt. Eftersom du valde Druid kan du tanka instancer med, men för pvp suger det att vara feraldruid, har jag hört från kompisar som spelar det. Då är det bättre att vara healspeccad, men det ska vara enligt samma kompisar, bli lite långtråkigt i pve.

 

Tänk före nu när det fortfarande är lätt att byta server. Om du absolut vill vara alliance, se till att spela på en battlegroup där ally vinner mycket battlegrounds, men att köerna inte är allt för långa (håll dig undan från nightfall, 15min kö på av, det enda alliance vinner i pvp). Även om du inte tycker pvp är det roligaste nu, är det ju möjligt att du ändrar dig i framtiden, och då är det dumt att vara fast i en battlegroup där man inte vinner nått.

 

 

 

Jag har kört alla klasser till 30 ungefär (kanske lite lägre som lock, inte säker). Samanfattningsvis tror jag man kan säga följande:

Präst - bra healers, både i pvp och pve. Manaburn och fear

Druid - som healspeccade är de bra på pvp och pve, som feral bra tanks, men inte så bra pvp. Balance finns bara i lågt rankade arenalag

Paladin - inte speciellt mycket dps, men bra på att tanka många mobs och riktigt bra healers i pve. För lätt att crowdcontrola i pvp

Shaman - Totems, totems, totems, frostshock och bra på allt, beroende på specc (nerf) :D

Mage - Bra dps, har inga svagheter, förutom i pvp då det är lätt att dö om man inte håller sig undan.

Warlock - Bland de bästa för solopvp, pve vet jag inte så mycket om

Hunter - fått dåligt rykte av alla legolas-wannabees som inte kan spela bra alls. Kan döda nästan allt själv annars, i MYCKET högre grad än vad andra klasser kan. Kräver dock att man kan spela, för att bli mer än halvbra. Bland de sämre i pvp.

Rogue - bra dps, och riktigt bra i pvp

Warrior - kan tanka och dpsa bra. Bra i pvp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du säger Treebeard? Nightfall är väl en bra battlegroup? Mycket honor blir det :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Präst - Helar bra och gör bra skada som dps.

Druid - EN klass so klarar den mesta. Kan tanka, kan dpsa, kan hela och är grymt bra i pvp. Med grymt bra i pvp menar jag att de är svåra att ta dö på. Arena handlar mest om överlevnad.

Paladin - Manakonservativa i raid, kan tanka då de får bra initialaggro, kan göra skaplig dps som Retribution. Bubbla...

Shaman - Min favvoklass...yarr Nej men de är som pallys och druider. De är bra på det mesta men inte bäst på något. De kan inte tanka dock. Avänder sig av totems. Treebeard menar att de egentligen måste buffas.

Mage - En ren dpsklass. Range dmg. Har bra CC (crowdcontroll)

Warlock - En väldigt stark soloklass. Blizzard kallar denna klass för solo class. Starka både i pvp och pve.

Hunter - Bra soloklass även här. Bra dps i pve och skillade hunters är fruktansvärda att möta i pvp. Finns en intrevju med en hunter som var först att nå 2400+ i arena.. Men som Tree säger...det krävs en del skill.

Rogue - En ren dps klass. Bra dps i pve och skillade rogues är svåra i pvp.

Warrior - When hell breaks loose, hide behind me. Plåt gubbar som tål massaor med stryk, i pvp kan de orsaka landets värsta olyckor! ha ha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du säger Treebeard? Nightfall är väl en bra battlegroup? Mycket honor blir det :borstatanderna:

Inte som alliance, vi vinenr aldrig battlegrounds där. Sen jag flyttade min warrior till en annan server (och annan battlegroup) har jag märkt en väldigt stor skillnad på bra och dåliga battlegroups. Nu vinner vi en del matcher och har nästan inga kötider, förutom på 2v2 mot slutet av veckan. Väldigt mycket bättre spelupplevelse nu än innan.

Nu är det bara druider som suger att möta, cyklon och root, så är jag borta hela tiden, medan nån står och manaburnar min healer :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i pvp kan de orsaka landets värsta olyckor! ha ha

Bara om man har en healer med sig. Då är man nästan oövervinerlig, tills healern är slut på mana eller dör. Jag och en paladinkompis har slaktat ett helt wsg-lag en gång, när jag tagit flaggan :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hur funkar videoinspelningfunktionen på wow? VI macanvändare har den möjligheten. Men jag fattar inte hur man spelar in bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck fram main menu (esc) och gå in på mac options. Där hittar du inställningar för videoinspelningen.

Sedan är det bara att sätta en lämplig keybinding för att starta/stoppa inspelningen. Det gör du i vanliga keybinding-fönstret. Det ligger under en egen rubrik som heter Movie recording. Inte speciellt svårt alls egentligen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

 

Jag prövade att försöka starta en inspelning men det gick inte...skumt. Får mecka lite till o så om det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

KÖrde lite arena innan, och fick lagg på 10-20 sekunder fastän latency låg på run 10ms :bla: Sedan körde jag bg:s och fick buggen att det inte gick lämna efter vi vunnit (samt att vi inte fick marks). :angry:

Någon mer som upplevt liknande problem sen 2.4? Jag tror det va då det började.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte upplevt något sådant än iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

För mig flyter allting superfint efter 2.4, inga problem alls. Och 8800 kortet levererar mycket bättre prestanda nu efter 10.5.3, mycket trevligt får jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...