Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WoW


Penna_ha

Rekommendera Poster

Tycker den gamla tråden är lite väl gammal & död, vad sägs om att elda på ämnet lite granna? :)

 

 

Om några veckor släpps nya patchen, med nya arena säsongen och ny instance... Massor av klassändringar, inbyggd purge i hunters arcane shot...

 

 

Hur känner du inför nästa patch och nästa expansion?

Vad borde det ske för några förändringar på din klass?

 

 

 

 

och såklart..

 

Vart & vad spelar du?

 

 

/ Cindori, 70 enhancement shaman, Laughing Skull (PvP)

 

(35 UD rogue alt på Kazzak)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Kan passa på och tipsa på en funktion som många missat...

 

 

På Mac så kan man inte Alt-tabba, men om du använder Äpple+M så får du direkt ett mindre fönster av spelet. Supersmart!

 

 

Finns det btw något alternativ till Ventrilo 1.2 för Mac? Det finns ju 1.4 men inte äldre. Just nu kör jag en bärbar PC bredvid för att snacka med kompisar & guild : /

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejdu =)

 

Jag spelar på Darksorrow alliance, har "precis" rerollat mage från min 70 warrior :]. Är just nu 57, snart dags för Outlands :D

 

Ojoj, vad jag ska farma S1 gear sen :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med Teamspeak! Det funkar bra till mac och pc.

 

En sak som bekymmrar mig mycket är att 33% av +heal kommer ge spelldmg. Det låter himlans bra men vad gör det mot elemental shammys? Det finns ingen som helst anledning att spela elemental shammy efter patchen enligt mig (om man har bra restogear).

 

I och med att jag raidar en del så letar sig min +heal sakta men säkert upp sig mot +2000heal. I battlegrounds är det väldigt bra att hela andra samt att hela sig själv. När inte det behövs så slänger jag iväg lite spells iom 33% dmg. VIlket i detta fall är hyffsat bra.

 

I arena specielt i 3vs3 och 5vs5 så går folk oftast på healers först. Där kan jag stå som resto med fet gear och hela mig själv...min heal helar mig oftast mer en innkommande dps. Nu efter patchen kan jag altså healtanka tills mina kambrater dödar en dps, sen går jag själv över till dps/heal. Man kan inte överhela inkommande dps som elemental. Men nu så kan restoshammys leka elemental vid behov med hyfsat resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är fattig så spelar jag på en Freeserver, WOWScape.net.

Jag spelar undead warlock. Något de borde se över är att min minion inte slåss, utan använder sig enbart av magier, som jag själv måste "klicka fram". Såhär var det redan på Blizzards egna servrar, så nu är jag rätt van, men det skulle vara gott om den lille gröne saken kunde slåss också... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kotoko - Gnome Rogue level 70 - Argent Dawn (RP, EU)

Frosth - Nightelf Hunter level 65 - Argent Dawn (RP, EU)

Rainwalker - Nightelf Druid level 37 - Argent Dawn (RP, EU)

 

...jag <3 RP. Märks det kanske? Har sjukt mycket kul där, brukade hellre sitta på Pig n' Whistle i Old Town i Stormwind och snacka skit med mina gnomkompisar än att vara ute och jaga drakar... Många av dom jag spelade med från start har dock gått vidare till andra mer RP-vänliga MMORPGs så nu raidar jag med gnomen. Igenom hela Karazhan nu och så vidare till nya äventyr. Huntern är / ska bli min PvP-karaktär. Druiden kommer vara för PvE när den blir "klar".

 

Kör TS åt guildet på en kompis server, funkar grymt bra! Gillar inte Ventrilo riktigt faktiskt. Dessutom hittade jag aldrig en version av Vent till MACen som funkade med Windows-Vent utan bara med andra MAC-vent-klienter. Tyckte jag var superfånigt. Fick installera WoW under Bootcamp för att kunna köra Vent när vi raidade.

Nu splittrades dock det guildet p.g.a massa skit som uppdagades så det nya guildet nu kör TS så nu kan jag raida från MosX utan problem...

 

Whoopeee!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör TS åt guildet på en kompis server, funkar grymt bra! Gillar inte Ventrilo riktigt faktiskt. Dessutom hittade jag aldrig en version av Vent till MACen som funkade med Windows-Vent utan bara med andra MAC-vent-klienter. Tyckte jag var superfånigt. Fick installera WoW under Bootcamp för att kunna köra Vent när vi raidade.

Nu splittrades dock det guildet p.g.a massa skit som uppdagades så det nya guildet nu kör TS så nu kan jag raida från MosX utan problem...

 

Kör senaste Ventrilo servern och byt codec till Speex så funkar det kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som lirar på Ragnaros?

 

Börjar få abstinens efter att ha slutat med D2 och WOW-private servers.

Nu skall jag ta upp mitt spelande igen.... ser fram emot att försaka ändlöst med timmar i en annan värld :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör senaste Ventrilo servern och byt codec till Speex så funkar det kanon.

Mmm, så KAN man ju göra ;) Problemet är bara när ingen har kontroll över Venten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat WoW sedan öppna betan i Europa och tycker att det är s*itbra. :galetglad:

 

Har följande snubbar:

 

Mckalm, NE Hunter Lvl 70 på Bladefist (PvP)

McWar, Human Warlock Lvl 70, Bladefist

Mceric, Gnome Mage Lvl 55, Bladefist

Mcman, Drenei Shaman Lvl 55, Bladefist

Aldaran, NE Druid Lvl 39, Bladefist samt en övergiven

 

Mckalm, Human Rogue Lvl 60 på Terenas (PvE)

eftersom - i mitt tycke - så är PvE-servrar så himla tråkiga. Det är mycker mera spännande att försöka klara alla uppdrag samtidigt som man måste hålla koll på omgivningen så att man inte blir ihjäslagen av en elak horde.. :closedeyes:

 

Mage, Shaman & Druiden lvl jag samtidigt nu men min Hunter är huvudkaraktären. Det är den jag kör BG med osv. Hunters rockar :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv spelar jag på Dentarg - PvP

Har en BE pala som har varit 70 i lite mer än ett halvår nu

 

Erzy heter den och paladins får massor med buffs i 2.3.

Fast då är det mest Retribution och Protection. Själv lirar man holy, men har dock fullt tanking gear och är verkligen glad för buffsen.

Det ända är att prot och retri är för "bloated" med "must-have" talents redan innan patchen, och det kommer bli mycket svårare nu att välja vilka man ska ha.

 

Håller just nu på och jobbar med Reliquary of Souls, och har nästan fas 1 och 2 under kontroll.

 

Och Mckalm, sen när har du spelat på Bladefist.

Spelade där förut i en Guild som hette Omnia och sedan flyttade vi till Outland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mage, Shaman & Druiden lvl jag samtidigt nu men min Hunter är huvudkaraktären. Det är den jag kör BG med osv. Hunters rockar :skondans:

Vill du ha lite utmaning som hunter, kan du be några kompisar att rensa arcatraz upp till Wrath-Scryer Soccothrates, så kan du testa att solo honom ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och Mckalm, sen när har du spelat på Bladefist.

Spelade där förut i en Guild som hette Omnia och sedan flyttade vi till Outland

 

Hmm jag startade på Agamaggan men den servern var helt fullproppad med spanjorer som var extremt dåliga på engelska så när jag fick chansen till fri migrering till Bladefist så tog jag den. Är nog minst 1 år sedan. Sedan så startade Blizzard ett antal spanska wow-servrar och det ledde till att Agamaggan tömdes nästan helt. Omnia känner jag inte igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha lite utmaning som hunter, kan du be några kompisar att rensa arcatraz upp till Wrath-Scryer Soccothrates, så kan du testa att solo honom ;)

 

Hehe det vore en syn det.. :rolleyes:

Jag kör mest BG med honom nu. Vill ha lite schyssta epicgrejer. Har inte tid att köra en massa instanser däremot att köra lite AV osv är helt ok. Mitt/vårt rekord att knäcka Horde i AV är 14 min. Någon som gjort det bättre. Då dödade vi trots allt de flesta bossar på vägen ner till überbossen - kommer inte ihåg vad han heter nu.. Thrakkar?? eller..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mig att AV brukar ta ca 10-15 minuter på en honor weekend hos oss brukar kunna grinda bra med honor då just :)

Har nästan alla epic från BG:s nu just nästa vecka skall jag köpa skorna åt mig :)

Och när jag kommer hem får jag merciless chesten till locken min :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emil Gustafsson

Håller nu på att tankar mig till bra epics så att jag kan göra lite skada när Retri-Palas får en buff i 2.3 Helt sjukt svårt att få grupper som Retri-Pala men då får man improvisera och tanka istället.

 

Skall snart in och döda The Headless Horseman och förhoppningsvis få en flygande kvast =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm jag startade på Agamaggan men den servern var helt fullproppad med spanjorer som var extremt dåliga på engelska så när jag fick chansen till fri migrering till Bladefist så tog jag den. Är nog minst 1 år sedan. Sedan så startade Blizzard ett antal spanska wow-servrar och det ledde till att Agamaggan tömdes nästan helt. Omnia känner jag inte igen.

Jag började också på Agamaggan när wow var nytt, och bytte server vid första migration. Nu är min server nästan tom, så jag hoppas på en migration till vår server, alternativt att de slår ihop oss med en annan server. Om de dessutom skulle flytta oss till en battlegroup om är bra skulle det inte skada heller. För nuvarande är min server den enda pvp-servern i hela battlegroupen, sen är det några pve och rp-servrar med, men jag tycker inte de står för speciellt stor del av deltagarna i battlegrounds.

 

Hehe det vore en syn det.. :rolleyes:

Jag kör mest BG med honom nu. Vill ha lite schyssta epicgrejer. Har inte tid att köra en massa instanser däremot att köra lite AV osv är helt ok. Mitt/vårt rekord att knäcka Horde i AV är 14 min. Någon som gjort det bättre. Då dödade vi trots allt de flesta bossar på vägen ner till überbossen - kommer inte ihåg vad han heter nu.. Thrakkar?? eller..

Drehk´tar heter han, med reservation för stavning

 

Skall snart in och döda The Headless Horseman och förhoppningsvis få en flygande kvast =)

Jag skulle in och döda han innan, så fick jag meddelande att jag kört för många instancer :(

Får köra ikväll istället, för han ger ganska bra loot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe det vore en syn det.. :rolleyes:

Jag kör mest BG med honom nu. Vill ha lite schyssta epicgrejer. Har inte tid att köra en massa instanser däremot att köra lite AV osv är helt ok. Mitt/vårt rekord att knäcka Horde i AV är 14 min. Någon som gjort det bättre. Då dödade vi trots allt de flesta bossar på vägen ner till überbossen - kommer inte ihåg vad han heter nu.. Thrakkar?? eller..

 

OK

 

Bladefist (Lagfist som den kallades förut) fick fri migration till Outland (tillsammans med Daggerspine om jag har rätt), fast eftersom så många skulle migrera från båda servrarna migrerade bara Outland dit, och efter det var ca 20 pers online i IF en kväll, så därför fick ni migrera dit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christoffer Hansson

Tjena! Är ny på forumet och tänkte kolla om det är nån mer som haft problem med att spela wow med den vita musen som följde med när man köper en mac.

Grejen är att jag kan inte tala med någon av figurerna i spelet,

på pc så högerklicka jag bara på en figur så kom det fram massa text om tex nått uppdrag jag kunde välja att göra. Finns det nån som har nått råd? för jag förstår helt enkelt inte.

Tack på förhand/Chistoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena! Är ny på forumet och tänkte kolla om det är nån mer som haft problem med att spela wow med den vita musen som följde med när man köper en mac.

Grejen är att jag kan inte tala med någon av figurerna i spelet,

på pc så högerklicka jag bara på en figur så kom det fram massa text om tex nått uppdrag jag kunde välja att göra. Finns det nån som har nått råd? för jag förstår helt enkelt inte.

Tack på förhand/Chistoffer

Det bästa du kan göra att att köpa en riktig mus (apples klarar inte att registrera både höger och vänsterklick samtidigt). Vill du inte göra det, och styra med asdw istället (och spela sämre ;) ) får du antagligen ställa in så musen fungerar som 2-knappsmus i systeminställningar->tangentbor/möss nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Är det någon som spelar på Jaedenar eller i battlegroupen Misery? Mitt arenalag ska byta server till säsong 3, och för tillfället är det just Jaedenar som de har tittat på.Skulle va kul att höra vad andra tycker om just den servern och battlegroupen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör för tillfället inte så mycket då jag jobbar och går i skolan... skola 2 dagar i veckan och praktik 3 dagar, dessutom jobb varannan helg..

 

Men jag kör på med min:

Fnizzah lvl 35 NE Shadow Priest på Daggerspine

 

Hörde att när nästa patch kommer så är det mindre experience mellan lvl 20-60 + att man får mer exp för quests i lvl 30-60... Grymt bra för mig som lvlar segt :P >.<

 

Så då är det typ att göra alla quests man har och lämna in dom på onsdag >.< xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Mindre xp 20-60 mer 30-60" W00t!?

 

Nej Mindre Exp för varje lvl 20-60 T. ex. lvl 30 behöver du nu 50k men efter patchen 40k exp som ett exempel...

Mer exp för varje quest du lämnar in T. ex. en quest i lvl 45 får du 3k exp för nu men sen får du 5k. fattaru? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...