Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finns Telia trådlöst bredband för mac ?


mimika

Rekommendera Poster

Jag frågar hos telia om trådlöst bredband, att ha både i stan och på mitt land, och får svaret att det inte finns för Macanvändare! Är det möjligt? Jag har så bra mobiltäckning med telia så jag ger mig inte..

Har nån ett bra tips, det känns överflödigt att ha alla dessa abonnemang nu.

 

Mycket tacksam för tips!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, att köra WiFi ska väl inte vara några problem oavsett dator? Det är om du ska ha ett USB-modem det kanske kan sätta käppar i hjulet. Fruktansvärt dåligt av Telia i så fall att inte ha sötd för OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror 3 funkar till mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telia ska funka till Mac, men dom är dåliga på drivrutiner. Se till att få ett USB.modem samt att få tag på någon på Telia som vet hur man fixar uppkopplingen, alternativt skaffa Nova media - Launch2net som har drivrutiner för Telia och deras modem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört att det ska fungera fast de har inga egna drivrutiner så då får man ladda ner dem ifrån t.ex. 3 eller Tele2. Då känns det ju bättre att handla av de andra så man kan få support samt att det är mera etiskt riktigt. Själv kör jag med Tele2 och de stödjer Mac men jag blir nedkopplad med jämna mellanrum så just surfningen gör jag mestadels på min gamla PC även om det fungerar skapligt på MacBooken. Telenor känner jag inte till men tror att de supportar Mac. Om du har bar Teliatäckning så har du lika bra täckning med Tele2 då Telia inte har något eget 3G-nät utan får hyra in sig på Tele2:s 3G licens.

 

Om någon har tips på hur jag ska slippa att bli nedkopplad så tar jag tacksamt emot det. Jag kör med MacBook C2D och OSX 10.4.10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror 3 funkar till mac

 

hehe, hade varit RIKTIGT kass om det inte gjort det med tanke på att all reklam dom har med sitt bredband är med en MacBook Pro :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft nerkopplingsproblemet med Huaweis E220, man löser det enklast genom att köpa programmet Launch2Net.

 

Irriterande dåliga drivrutiner till OSX från Huawei tyvärr. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, hade varit RIKTIGT kass om det inte gjort det med tanke på att all reklam dom har med sitt bredband är med en MacBook Pro :D

 

Ska vara lite besserwisser och säga att det är en Powerbook G4 dom har i reklamen :innocent:

Men det borde funka i vilket fall :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre funkar på mac ;) vet för jag har de :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan,

 

Nu vet jag att det inte var 3 som det gällde men dom har stöd för MAC i.a.f... För drivrutiner och sådant kika HÄR.

 

Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft nerkopplingsproblemet med Huaweis E220, man löser det enklast genom att köpa programmet Launch2Net.

 

Irriterande dåliga drivrutiner till OSX från Huawei tyvärr. :(

 

$98.00 :chockadskeptisk:

 

Frun kör 3 med modem på sin MacBook Pro,

och det fungerar bra vad jag förstår,

så vad kan detta programmet göra för de pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frun kör 3 med modem på sin MacBook Pro,

och det fungerar bra vad jag förstår,

Skönt när det funkar, har i min omgivning haft folk med Tele2, Telenor och Telia med drivrutinspaket från respektive operatör och Huawei E220 modemet, alla har haft samma att det låser sig efter runt ca. 20 minuter uppkoppling. :(

 

Så vad kan detta programmet göra för de pengarna?

Det funkar? :)

 

Egentligen är det inte mycket mer. Lite små bitteret att Huawei inte har bättre stöd för Mac OS. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Skönt när det funkar, har i min omgivning haft folk med Tele2, Telenor och Telia med drivrutinspaket från respektive operatör och Huawei E220 modemet, alla har haft samma att det låser sig efter runt ca. 20 minuter uppkoppling. :(

 

 

Det funkar? :)

 

Egentligen är det inte mycket mer. Lite små bitteret att Huawei inte har bättre stöd för Mac OS. :(

 

Även jag kör Telia/Huawei E220 på en MacBook och det har fungerar klockrent utan problem sedan jag skafffade det. Nemas problemas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag kör Telia/Huawei E220 på en MacBook och det har fungerar klockrent utan problem sedan jag skafffade det. Nemas problemas.

Jäkla nice! :D

 

Vilka drivrutiner kör du med? Är det med Firmware innan eller efter Vista patchen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Jäkla nice! :D

 

Vilka drivrutiner kör du med? Är det med Firmware innan eller efter Vista patchen?

 

 

Drivrutinerna plockade jag nog från Tre (eftersom Telia inte orkar ha stöd för Mac - uselt faktiskt). Hittar inget versionsnummer på dem, men installationsfilerna är skapade 31 januari 2007. Men vilken Firmware menar du? I modem eller datorn? (Är inget uppdateringsfreak precis... :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skaffade Telias mobila bredband nu i somras, och då levererades det med ett USB- modem från Option (Globesurfer iCon 7.2). Telia stödjer inte officiellt Mac (vad jag kan se), men i mitt modem följde det i alla fall med drivrutiner för såväl Mac som PC. När jag anslöt modemet till datorn så dök installationsrutan upp automatiskt och sedan var det bara att följa anvisningarna. Hittills har det fungerat ypperligt, men jag har å andra sidan inte använt det så värst mycket än så jag kan inte ge någon rejälare feed back. Lycka till med valet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för alla svar....låter som det finns flera lösningar, tur att ni finns för en annan lantis

 

Ähh, Cityfolk är bara lantisar i klumpform. :lol:

 

Hej och välkommen till forumet, förresten. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drivrutinerna plockade jag nog från Tre (eftersom Telia inte orkar ha stöd för Mac - uselt faktiskt).

Aha, det kanske är det som är hemligheten. Tre är dom enda som jag inte testat med. Får hetsa någon kompis att köpa ett Tre paket då. :)

 

Men vilken Firmware menar du? I modem eller datorn? (Är inget uppdateringsfreak precis... :) )

Tänkte på modemet, det kom en FW-patch i samband med att Huawei släppte drivrutiner till Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar ju även dyka upp routrar med inbyggda 3G modem, då slipper man tänka på drivrutiner, och kan dessutom enkelt dela 3G kopplingen med flera datorer (även om hastigheten kanske inte riktigt räcker till)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som använt mobilt bredband från någon av operatörerna. Vad säger ni om hastigheten? Hur fungerar vanlig vardaglig surf utan massa nedladdningar?

och hur fungerar det med uppdateringar av OSX och andra program?

När jag köper musik via Itunes, vad kan man säga om hastigheten att få hem musiken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...