Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tagit ut batteriet....


Mashimaro

Rekommendera Poster

Tack för att ni påminde mig om behovet av batterikalibrering! Hade glömt att jag läst det för några månader sedan. Följde instruktionerna (behöver en pedagogisk översyn) i datorn och var klar i kväll. Några ord med tanke på inläggen om graden av urladdning. Varselskylten visade sig när några procent (tror det var runt 5) energi återstod i batteriet. Pågående program avslutades och viloläget inväntades. När datorn sedan stått avstängd i fem timmar eller mer, så visade menyn 0 %. Såg också att man kan kalibrera skärmen, men det vet ni väl redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Invändningen från tomten Friend mot mitt första inlägg kan inte ses som något annat än att han menade att jag spred desinformation. Sedan konfronterad med fakta av vänder han 180 grader och bekräftar helt plötsligt samma uppgifter. Därefter försöker han få det till att det är mig det är fel på och börjar tramsa. Jag fixar inte sådant beteende, så det här är den sista postningen i det här forumet för min del. Kan inte säga att jag som nyblivet Mac-ägare är speciellt imponerad av Mac-community'n. Spelar ingen roll, det mesta kan man trots allt ta reda på själv istället för att lita på andras gissningar.

 

 

Jag såg inget konstigt med det eller så, men det är ju bara jag. Sen vad jag vet så är vi inte ute efter att imponera på folk här inne på forumet utan för att hjälpa. Tycker det är synd att du inte känner dig imponerad, något du tydligen vill känna om ett forum för att det ska vara bra.

 

Gissningar, just det, det är DÄRFÖR man helst ska återge sina källor för att vara så till så stor hjälp som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Invändningen från tomten Friend mot mitt första inlägg kan inte ses som något annat än att han menade att jag spred desinformation. Sedan konfronterad med fakta av vänder han 180 grader och bekräftar helt plötsligt samma uppgifter. Därefter försöker han få det till att det är mig det är fel på och börjar tramsa. Jag fixar inte sådant beteende, så det här är den sista postningen i det här forumet för min del. Kan inte säga att jag som nyblivet Mac-ägare är speciellt imponerad av Mac-community'n. Spelar ingen roll, det mesta kan man trots allt ta reda på själv istället för att lita på andras gissningar.

Du får nog tyvärr finna dig i att bli ifrågasatt här i världen, även om du har rätt i sak. Detta forum är inget undantag.

 

Jag tycker det vore synd om du lämnar forumet, eftersom du är vad de flesta av oss försöker vara: Hjälpsam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg också att man kan kalibrera skärmen, men det vet ni väl redan.

 

 

Nej det vet inte jag iallafall...och eftersom sökfunktionen på forumet är KASS, vore det gött om någon kunde informera mig lite närmre om kalibrering av skärm..

 

:nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det vet inte jag iallafall...och eftersom sökfunktionen på forumet är KASS, vore det gött om någon kunde informera mig lite närmre om kalibrering av skärm..

 

:nerd:

Jag tror att den informationen hittades i Mac-hjälpen, inte på forumet. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...