Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Boot camp ställde till problem


onyx

Rekommendera Poster

Jag testade Boot camp och installerade windows xp på en partion. Jag lät boot camp skapa en partition på 15 gb till windows xp. Windows-installationen drog igång men avbröts pga av att windows-skivan inte kunde läsas. Det är konstigt, för det är en originalskiva som alltid har legat skyddad!

Men i alla fall ... Jag startade då om macen, men fick upp ett felmeddelande om att ingen "bootable device" fanns. Jag startade då om med alt-knappen nertryct och startade upp mac os x igen.

Nu vill jag ju ta bort den där partitionen på 15 gb som ligger där till ingen nytta och sammansmälta den med min huvudpartition. Har tittat i Skivverktyg men jag förstår inte hur jag ska göra.

Sen vill jag även göra så att mac os x-partionen är den som datorn alltid startar på.

 

Kan någon hjälpa mig med detta vore jag mycket tacksam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara XP med SP2

 

kan det vara det som spökar?

 

edit: och nu ser jag att det inte var det du ville ha svar på, men du får det ändå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vill jag ju ta bort den där partitionen på 15 gb som ligger där till ingen nytta och sammansmälta den med min huvudpartition. Har tittat i Skivverktyg men jag förstår inte hur jag ska göra.

Du använder Boot Camp Assistant igen för att slå samman partitionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du använder Boot Camp Assistant igen för att slå samman partitionerna.

 

Tack! Det hjälpte!

 

Men jag har andra problem också.

 

När jag har startat om min mac mini så får jag vänta mellan 5 och 10 minuter innan det går att komma ut på nätet. Det kan gå lite snabbare att komma ut om jag loggar ut och loggar in igen. Men vissa sidor går extremt trögt att surfa till ( t ex denna sida) i ett bra tag.

 

Nästa fråga .. Finns det nåt program där man kan kontrollera temperaturen i datorn? Om jag lyfter på mac minin och känner under är den verkligen kokhet. Man bränner sig nästan! Jag är orolig för att det är nåt fabrikationsfel på den. Det känns som den ska smälta .. det kan väl aldrig vara bra med denna hetta för komponenterna i datorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag har startat om min mac mini så får jag vänta mellan 5 och 10 minuter innan det går att komma ut på nätet. Det kan gå lite snabbare att komma ut om jag loggar ut och loggar in igen. Men vissa sidor går extremt trögt att surfa till ( t ex denna sida) i ett bra tag.

Just macworld har haft problem med sin forumserver tror jag, så det kan vara det. Vad har du för typ av uppkoppling?

Nästa fråga .. Finns det nåt program där man kan kontrollera temperaturen i datorn?

iStat widget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...