Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes TV-Program - FrontRow


vallgren

Rekommendera Poster

Hejsan!

Har bekymmer med iTunes att jag inte kan få in någon undertext på mina TV-Program. Jag är en person som vill ha snygg och prydligt i min dator och därför när jag kör Front Row så har jag mina filmer tillsammans med undertexten med samma namn.

 

Men TV-Programmen ska man lägga in via iTunes och då uppstår det problem för mig. För det första så är mina tv program i .avi format, då måste jag göra en referensfil i quicktime, och sedan lägga in referensfilmen i iTunes. Och någonstanns här så försvinner funktionen med att lägga in undertexten i mappen där tv-programmet finns.

 

Det finns inte något sätt att koppla "TV-Program" i Front Row till en mapp i stället för iTunes?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen så skapar du ju en mapp som heter så i t.ex. din filmmapp, då hamnar den ju "under" filmer i FrontRow (och då slipper du ju besväret med referensfiler), men om du nu gör en referensfil, så kan du väl baka in texten där, kan du inte det ? Det förutsätter väl QuickTime Pro, men det har du ju om du kan göra referensfiler så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jo fast jag vill ju ha mina TV-Program under TV-Program. Ska kolla om det går att baka in undertexterna i filmen på nåvis..

 

Men om det är någon som vet om det går att koppla om Front Row så säg gärna till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT:

Jag vet inte vad jag mumlar om det funkar ju kanon :) haha ja tack för hjälpen ändå Gummianka

Hur gjorde du? I vilket format har du undertextfilerna? Skulle vara trevligt att veta :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det jag gjorde för fel första gången var att jag gjorde referensfilmerna, före jag la in eftertexten, och sedan la jag till undertexten i mappen. Det jag gjorde nu var att jag la in .srt filerna i mappen, öppnade filmen i Quicktime och skapade en referens fil som jag sedan la in i iTunes. Och sedan funkade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...