Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nyckelringen, var är den ?


minuz

Rekommendera Poster

Inga frågor är för dumma!

Hoppas jag ;)

Höll på denna min första dag med macbooken och letade efter ett trådlöst nätverk, som jag hittade. Sparade lösenordet till nätverket i något som heter nyckelringen.

Gick in på nyckelhanteraren för att kolla om jag kunde se lösenet men då frågade datorn om lösen till Nyckelringen!

Något sådant har jag inte skapat mig....

Klantigt eller hur men hur löser jag det??

tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösenordet till din "vanliga" nyckelring är samma som lösenordet du har för att logga in på datorn. Denna nyckelring öppnas automatiskt så fort du loggar in på datorn. Det går att ändra inställningarna för den, så att den låses automatiskt efter en viss tid, eller så kan man skapa flera nyckelringar med olika säkerhet.

 

Själv har jag den "vanliga" nyckelringen alltid öppen. Där har jag alla mindre viktiga lösenord, så att jag aldrig behöver fundera på några inloggningar. Sedan har jag skapat en annan nyckelring för mer känsliga lösenord, som t.ex internetbank med mera. Den öppnas inte automatiskt vid inloggning på dator, och den låses automatiskt efer 3 minuter.

 

För att hantera dina nyckelringar så finns ett verktyg i mappen Verktygsprogram, som heter Nyckelhanterare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...