Jump to content
Just nu i M3-nätverket

skivan kommer inte ut

mac-in

Recommended Posts

Hej!

Jag har lite strul. jag har partionerad min hd och började med

nyaste version av OSX först. På nästa steg intallationen av äldre OSX (10.2.3) gick inte och skivan fastnade inne i.

Meddelandet som jag får är att jag ska trycka av strömknappen någras sekunder och sedan trycka på omstart knappen.

Är omstart knappen inte det samma knapp med strömknapp?

tackar på förhand all hjälp.

mac-in

skivan brukar spottas ut om du håller musknappen intryckt medan du startar om datorn. testa.

Jag har klarat av. Tusen tack till alla med sina tips.

finns det särkild omstarsknapp på ibook g4 eller är det

samma knapp med strömknapp?

SKA MAN BÖRJA INSTALLATIONEN FRÅN ÄLDRE

VERSIONEN FÖRST PÅ PARTIONERAD HD?

Ska du ha olika versioner av OSX på de olika partionerna? Du borde kunna börja med den nyare versionen, det kan ju inte spela någon roll?

Det gjorde jag: jag började från nyaste versionen 10.4.9, men vid andra steg

gick det inte med 10.2.0. Jag tryckte ner C tangeten för att kunna starta skivan,

men det var i förgäves!...

mac-in

Thomas Ytterberg

Om jag inte minns fel är iBook G4 så pass "ny" att den kom med 10.3 Panther. Möjligen att någon av de allra första modellerna kom med 10.2.8.

Försöker du få en OS-version som är äldre än just den som kom med den Macen du försöker installera på fungerar det inte.

Är det dessutom just 10.2.3 eller 10.4.9 på skivorna fungerar det inte heller eftersom det är installationer vilka endast är avsedda för datorn de levererades med.

Det måste vara originalskivan eller den fulla köpversionen som kom efter Macens lansering vilket för de flesta iBook G4 alltså blir den 10.4 du köper i butik i dagsläget.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...