Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Använda Macen som skärm, tillfälligt?


lybbe

Rekommendera Poster

Har en PC som dedikerad brandvägg. Behöver installera om denna, men har ingen extern skärm kopplad till denna. Kan jag koppla min iMac på något sätt för att få upp skärmbilden på denna? Så slipper jag jaga fatt i en extern skärm bara för att göra installationen.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju sätt, men alla kräver ju någon typ av installation av programvara på PC´n och...ja..

Har du XP eller Windows 2000/2003 så kan du ju komma åt den med Microsoft Remote Desktop Connection...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju sätt, men alla kräver ju någon typ av installation av programvara på PC´n och...ja..

Har du XP eller Windows 2000/2003 så kan du ju komma åt den med Microsoft Remote Desktop Connection...

Hej, tack för ditt svar. Det vet jag och det är så jag gör idag, men problemet är att den ska installeras om, och då når jag inte den "remote". Därför behöver jag en skärm till den under installationen. Därför undrar jag om det går att använda iMacen som skärm på något vis?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog försöka fixa en skärm iaf, men ett sätt är ju att med. tex. VMWare Fusion läsa in installationen som en virtuell maskin, göra dom ändringar som krävs, och sen skriva tillbaka den till disken, men då måste du ta ut hårddisken och sätta den temporärt i en extern låda....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det blev till att låna en skärm. Hade inte tid att vänta, men det kan vara bra att veta inför framtiden om det går att lösa.

 

Någon som vet om man kan använda iMacen som skärm för en annan dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programvaran Screen Recycler låter dig ju göra det, är ju i princip samma sak som en VNC anslutning eller den RDC lösning du använder, fast i form av en "skärmdrivrutin", nya Leopard har den funktionen inbyggd, "Skärmdelning", som dessutom, via .mac, låter dig göra det över internet väldigt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Fel formulerat av mig. Detta gäller alltså när det inte finns något på maskinen. Är maskinen väl igång så kan man ju alltid använda sig av remote desktop eller liknande. Som jag gör idag. Men väl vid ominstallation så går det inte att styra den remote. Det är här jag vill veta om det finns en möjlighet att koppla in den till en annan dator som skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...