Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ipod Touch 3:e parts program, finns dem ännu?


3xiM

Rekommendera Poster

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

jag har fått allt att fungera utom Mail.app nu...tyvärr va det den jag helst ville ha :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som har fått Mail att funka?

För mig crashar det inte, men hur ska man ställa in ett konto? (Hotmail)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hotmail är väl lika omöjligt där som i mail.app på datorn, hotmail stödjer väl inte sånt hur det nu fungerar...men hur fick du mail att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lade in Mappen "MobileMail.app" i "/var/root/Media_sym/Applications"

Gick in i mappen, markerade alla filer utom "English.lproj" mappen.

 

Högerklickade > "Properties / CHMOD > Ändrade "Permissions från 644 till 775.

Gick in i "English.lproj" och ändrae permissions till 775 i filen där också.

 

Sedan gick jag till "/var/root/Media_sym/System/Library/PreferenceBundles"

och klistrade in mappen "MobileMailSettings.bundle" och ändrade permissions precis som tidigare till 775.

 

om du inte har dessa mappar så kan jag lägga upp alla iphone apps på min ftp så alla kan komma åt det. Bara att säga till om ni vill ha något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har alla permissions som 775 men hjälper verkligen inte...och jag har t.o.m. restorat ipoden en gång och gjort om allt...alla andra program fungerar felfritt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat videoguiderna jag postade på en annan tråd, den med bilder på hackade ipod touch, jag följde den till punkt och pricka och nu funkar allt perfekt, ett tips är att först kolla igenom hela videon, den är i 3 delar, sen pausa efter varje steg och se till så du gjorde rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ÄR säker på att jag gjort alla steg i jailbreakandet rätt...kanske möjligen att mail.app är trasig just den filen jag laddade ner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lade upp lite apps på http://www.cedborger.se/touchapps.rar

Inte alla apps jag har, men den inehåller alla iPhone apps (Med fungerande Mail.app), lite ROMs mm.

Kommer att uppdateras lite då och då.

 

Mail.app funkar finfint =) är inne och rullar på ett gmailkonto såfint så :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

något fel på filen du lagt upp, fungerar inte att packa upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer, Touchen är hackad, har hackat min och har alla iPhoneprogram (Mail, Maps, Riktiga Kalendern, Notes samt Stocks installerat) och alla andra som går att få via Installer.ap fungerar (nästan alla) ;)

 

 

Hur hackar man sin touch egentligen? Och är det olaglit, isåfall, kan apple ta ens itouch då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har fört över vissa program i rätt mapp via cyberduck, men rättigheterna är inte ok.. jag vet inte vad man ska skriva i terminalen. när jag skriver in ip numret till ipoden vill inte terminalen godkänna alpine passwordet.. kan någon snäll skriva exakt vilka rader jag ska skriva in för att komma in i ipoden och passwordet.. jag vill inte ändra, alpine blir bra.. sedan hur man ändrar rättigheterna till programmen.. kompletta rader gärna

 

chmod -R a+x /Applications/

 

chmod a+x /Applications/Maps.app/Maps

 

ssh -l root your.ipods.ip.address

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att korrigera rättigheterna skriver jag detta ;

ssh -l root xx.x.x.x chmod -R a+x /Applications/*

men sen ber han om lösenordet, och efter det säger terminalen ;

Connection to 10.0.2.2 closed by remote host.

 

jag har cyberduck igång, o ipodden är på i aktivt läge (ej i vila) räcker det inte enbart med att föra över programmen i mappen via cyberduck, skriva dessa korrigeringskommandon i terminalen, sedan är det klart? skriver jag fel prog.kod????

 

 

när jag skriver in ip adressen för ipoden, tillfrågas jag givetvis ipoddens lösenord, alpine. när jag skriver in det, syns ingenting, inga *** eller så,, men när jag är klar o trycker på enter blir nästa rad enbart en #..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

/bin/chmod -Rf a+x /Applications tydligen var denna kod som fungerade för min del, jippie, allt funkar, maps, weather, rubbet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...