Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ipod Touch 3:e parts program, finns dem ännu?


3xiM

Rekommendera Poster

Men hur blir det med uppdateringar sen då? Apple lär vell sätta stopp för detta igen. och man kanske får problem med att uppdatera?

 

Är lite orolig över detta då jag inte vill att någonting ska hända min kära :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar
Det stämmer, Touchen är hackad, har hackat min och har alla iPhoneprogram (Mail, Maps, Riktiga Kalendern, Notes samt Stocks installerat) och alla andra som går att få via Installer.ap fungerar (nästan alla) ;)

 

lust att guida vilsna själar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en länk på deras wiki om någon mer än jag är intresserad:

 

iPod Touch jailbreak OS X

 

Hur säkert är detta att göra? Om något skulle gå snett kan man "ångra" allt och gå tillbaka till det vanliga igen? Och om allt nu skulle gå bra men man vill lämna in den på reperation går det att komma tillbaka till orginal-utförandet då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säg till om du lyckas så får du gärna hjälpa mig, tycker det verkar sjukt krångligt, men mail.app är typ vill-ha-faktor !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ja väntar ett tag tills fler har prövat så man kan se hur stor "fel" faktor det är:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ja väntar ett tag tills fler har prövat så man kan se hur stor "fel" faktor det är:P

 

Jag håller med, small försöka hålla den så ren som möjligt tills alla "barnsjukdomar" är avslöjade.

Inte helt lätt att skriva med den, men med lite träning så går det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är tanken från apple att man bara ska lyssna på musik och kunna surfa?

 

Eller kommer de släppa 3:eparts-program åsså fast de satsar på iPhone först för att folk itne ska välja touch före?

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker den är grymt lätt att skriva me :) saknar bara edit i kalendern, mail.app och kanske maps, sen behöver jag absolut inget mer liksom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker den är grymt lätt att skriva me :) saknar bara edit i kalendern, mail.app och kanske maps, sen behöver jag absolut inget mer liksom

 

Det är det ajg vill ha med!

Plus att jag vill kunna skriva anteckningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja den är grymt skön att skriva med : D Det ända som irriterar mig är att man måste hålla inne för att skriva åäö. Saktar ner skrivandet en del. Men annars är den gyllene att skriva med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså ajg är sjukt nervös, komer jag bli nöjd eller kommer jag ångra mig? får verkligen leva fattigt ett tag nu.. köper den istället för en bärbar iBook G4 1.22 Ghz för samma pris.

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag mest saknar är lite offline spel. Mail har jag ändå en bra webmail som funkar hyffsat. Ok, google maps hade varit najs oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hacket borde ju innebära att man kan använda sådan exprimentella tangentbord som utvecklats lite här och var...va väl nått me åäö på vanliga? som fanns för iphone, borde ju va samma mjukvara så menar jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som är avgörande för om man ska våga hacka sin iPod är ju hur pass oanvändbar den blir vid en uppdatering.

 

Det är något som står att läsa på många ställen, inkl. MacWorld.se, men nackdelen är ju att "tegelsten" är ett relativt begrepp. Har man importerat en iPhone dyrt, för att sedan hokus pokus få den återställd till orginalläget är det ju katastrof. Telefonen är i stort sett obrukbar.

 

Men köper man en iPod touch i sverige och får den återställd till orginalläget när 1.1.2 kommer känns det lunch. Så frågan är, vilken form av "tegelsten" eller "pappersvikt" rör det sig om? Jag hittar ingen konkret information om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne precis, jag funderar på precis samma sak. Hade också gärna velat ha lite mer konkret information. Har läst runt på en del forum men hittar inget bra svar. Men vad jag har kunnat få fram så verkar det som att en del har "misslyckats" och sen bara återställt den och prövat igen, så det verkar ju rätt ofarligt. Tror nog ändå jag väntar tills metoden är mer "beprövad". :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju som att det går att återställa med tanke på hur lite det är man ändrar. Samtidigt är man ju inte jättesugen (men väldigt nyfiken) på att hacka och återställa bara för att testa...

 

En annan aspekt är ju Apples garanti i förhållande till våra svenska lagar. Är det hårdvarufel man råkar ut för borde det ju inte spela någon roll om man pillat med mjukvaran, eller?

 

Jag fick återställa min touch igår efter att jag drog ur sladden under synk. När jag stoppade i den igen stod det i iTunes att "Övrigt" tog upp 12 GiB, och i iPoden fanns inte ett spår av musik eller annat. :/ Var går förresten gränsen för hack? Jag menar, dagens utbryt går ut på att man surfar till en TIFF-fil, och iPoden blir påverkad. Om man råkar hamna på den adressen utan avsikt, får länken i tron att det är någonting helt annat eller bara inte förstår vad det är, eller helt enkelt råkar klicka på länken av misstag, och iPoden måste återställas, hur skulle garantin påverkas av det? Inte fanken kan iPoden bli obrukbar pga att man råkar gå in på en viss adress, det låter ju helt orimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju dock inte bara så att du går in på adressen och sen poff så har du jailbbreak. Det krävs ju en del kodknackande i terminalen vad jag har förstått. Så "helt av misstag" är det ju svårt att göra det :P .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Kodknackande" vet jag inte :P Behövdes bara tre -fyra kommandon. Har testat det nu iaf, och det gick 100% smärtfritt. Jag har iofs inte testat att återställa den, undviker nog det in i det sista. Nu ska jag fixa till Kalenderprogrammet.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag mest saknar är lite offline spel. Mail har jag ändå en bra webmail som funkar hyffsat. Ok, google maps hade varit najs oxå.

 

bild1ga1.jpg

 

Alla iPhoneprogram funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Kodknackande" vet jag inte :P Behövdes bara tre -fyra kommandon. Har testat det nu iaf, och det gick 100% smärtfritt. Jag har iofs inte testat att återställa den, undviker nog det in i det sista. Nu ska jag fixa till Kalenderprogrammet.. :)

 

Vilken guide följde du? Hade varit väldigt najs om du hade kunnat lägga upp en fin lite guide på svenska här på forumet som är lätt att förstå :P .

 

Edit: Är det någon som har fått en uppfattning om hur säkert det är att göra detta hack? Man tar ingen för stor risk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...