Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finns programmet OneNote i motsvarande format för Macen?


marcuslilliebjorn

Rekommendera Poster

marcuslilliebjorn

Hej,

 

som topicen lyder: finns programmet Microsoft Office OneNote 2007 i en liknande version för bruk i en Macintosh.

 

använder det ganska mycket i skolan, och eftersom datorn i skolan är så sjuuuukt seg med vista så skulle det underlätta om det också fanns i en macversion.

 

tack på förhand /marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

OmniOutliner (som medföljer nya Macar) kanske även kan vara nått?

 

eller så är jag helt ute och cyklar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OmniOutliner (som medföljer nya Macar) kanske även kan vara nått?

 

Ja det är nog ett bättre förslag. Verkar oneklien rätt likt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
OmniOutliner (som medföljer nya Macar) kanske även kan vara nått?

 

eller så är jag helt ute och cyklar

Gör det? jag har inte fått det, tror jag...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör det? jag har inte fått det, tror jag...

 

OmniOutliner låg i programmappen i min MacBook när jag köpte den för 1 1/2 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OmniOutliner låg i programmappen i min MacBook när jag köpte den för 1 1/2 år sedan.
finns inte numera iaf =/
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Två intressanta anteckningsprogram för Macen är NoteBook och NoteTaker.

I grund och botten är de samma program, ja verkligen. De utgår båda från klassikern NoteBook som fanns för NeXT. De båda utvecklarna skildes åt och gjorde egna versioner av detta program för Macen. NoteBook är det som är mest fristående från NeXT versionen, fast det har samma namn. NoteTaker är mer en Mac-klon av NeXT programmet.

Jag har provat båda. De bygger på samma idé, men har en del olikheter.

Båda är "kollegieblock" som man kan strukturera upp i olika avdelningar. Båda hanterar multimedia-innehåll och länkar till adressboken, Apple Mail, iCal m m. Båda kan kryptera anteckningsböckerna och lösenordsskydda dem. Båda utgår från hierarkiska strukturer a'la en outliner. Detta är grundfunktionen i programmen.

 

http://www.circusponies.com/ (NoteBook)

http://www.aquaminds.com/product.jsp (NoteTaker)

 

NoteBook är det snyggaste av de två och har inte lika jobbiga menyer att gå igenom. NoteTaker tröttnade mina ögon fort på och jag fick leta länge i menyerna för att komma på hur jag gör olika saker. Känns rörigt, ologiskt, jobbigt... Men...

NoteTaker känns som det smidigaste att arbeta med när man skriver in information. Jag upplevde att det mer fungerade som jag ville. Med NoteBook fick jag gå tillbaka och ändra och justera lite. Sedan så tycker jag bättre om NoteTakers indexering. NoteBook indexerar ännu mer automatiskt än NoteTaker, men den presenterar allt i hierarkiska listor och det är jobbigt att leta igenom. Många klick för att nå informationen.

 

Båda har snygga animeringar för vändning av blad.

NoteBook känns som det modernare programmet, men NoteTaker är smidigt om man glömmer menyerna och koncentrerar sig på anteckningsblockets funktioner.

 

Så idealet är NoteBooks utseende och menyer, men NoteTakers inskrivningsläge.

En sak - jag har fått NoteTaker att krascha varje gång jag ska använda en "plug-in".

NoteBook har aldrig kraschat för mig. Känns mer stabilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en sida med mängder med anteckningsprogram, organiserare, virtuella sekreterare, media-organisatörer, projekthanterare och kontaktprogram.

 

http://www.pure-mac.com/pims.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...