Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Varma iMacs

makenosense

Recommended Posts

Är varma iMacs något att oroa sig för? Haft haft min på nu ett tag och den är riktigt varm i vänstra hörnet.

Har hört om det där, och konstigt nog är det nästan bara positivt att datorn blir varm.

Anledningen är ju att aluminium leder värme mycket bättre än plasten som var tidigare, vilket gör att de nya iMacarna blir varmare vid beröring. Dock så leds ju värmen ut ur chassit, vilket bådar gott för väl kylda komponenter och låga fläktvarvtal.

Om du är orolig så ladda ner widgeten iStat Pro (?) och titta vad du har för temperaturer inne i datorn, och om de verkar ligga över normalt.

Om du är orolig så ladda ner widgeten iStat Pro (?) och titta vad du har för temperaturer inne i datorn, och om de verkar ligga över normalt.

Jag kört iStat Pro och kan se vilka temperaturer jag har inne i datorn. Dock vet jag inte vad temperaturerna "bör" vara. Vad är normalt?

iMac 17" C2D 2 GHz efter ett par tim surfande:

Min iMac är generellt varmare än din iMac. Cirka fem grader inom allt. Jag har en 20" C2D 2,4 ghz med 4 GB RAM.

Min iMac är generellt varmare än din iMac. Cirka fem grader inom allt. Jag har en 20" C2D 2,4 ghz med 4 GB RAM.

Det är nog naturligt. Din iMac har större skärm och snabbare processor och drar 20W mer än min.

iMac sep 2006: Maximum continuous power: 180W (17- and 20-inch models); 220W (24-inch model)

iMac aug 2007: Maximum continuous power: 200W (20-inch models); 280W (24-inch model)

A_bite_of_the_apple

såhär ser min C2D iMac ut (ej aluminium)

EDIT: Kladdade för mitt IP-nummer

A_bite_of_the_apple
Har du inte glömt nåt? :)

jo :borstatanderna:

nu är jag färdig med redigeringen

Så här ser det ut för mig efter att datorn varit på en hel dag

post-19402-1192057016_thumb.png

Jag har alltså en iMac C2D 20" 2,4 GHZ med 4 GB RAM. Den senaste iMacen med andra ord. Ingen annan som har en likadan och har lust att posta sina temperaturer?

Har (nya) iMac 24" 2,8GHz 2Gb RAM

post-22279-1192262587.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...