Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Upp Till Kamp!


Landberg

Rekommendera Poster

Tjenare!

 

Alla snackae om den där serie upp till kamp som jag hade missat totalt, visste att birro skrev en serie om 60-70talet, men inte mer.

 

Jag blev suge och gick till närmsta ställe som säljer filmer och köpte serien. Bästa svenska serie på länge länge länge... Lasermannen var riktigt bra med, inte så konstigt kanske, samma regisör på båda.

 

Kort sagt, missade ni den så se den!

Å i som såg den vad tycker ni?

 

Kanske nån som var ungunder dessa år som känenr igen sig?

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danne Vendel
Tjenare!

 

Alla snackae om den där serie upp till kamp som jag hade missat totalt, visste att birro skrev en serie om 60-70talet, men inte mer.

 

Jag blev suge och gick till närmsta ställe som säljer filmer och köpte serien. Bästa svenska serie på länge länge länge... Lasermannen var riktigt bra med, inte så konstigt kanske, samma regisör på båda.

 

Kort sagt, missade ni den så se den!

Å i som såg den vad tycker ni?

 

Kanske nån som var ungunder dessa år som känenr igen sig?

 

Haade!

Jo, följde den, och gillade. Är född 1953 så detta utspelade sig när jag var runt 20, gjorde lumpen osv. Lite segt ibland dock, och lite mycket "alla rökte på den tiden" eftersom varenda en sög på en cigarett i serien.

 

Men i övrigt är jag impad över hur bra han fått fram stilen och stämningen utan att den blev en slags töntig uppvisning i hur mycket "rätt" rekvisita han skaffat.

 

Sen visade det sig att jag kände Fanny Risberg (hon som spelade rollen "Lena Lindblom", dvs tjejen som spelade gura och skippade skivkontrakt). Det var ju kul.

 

Förresten: Alla snackar om Peter Birro. Han har iofs skrivit ett schysst manus. Men det är ju Mikael Marcimain som regisserat och som ska ha en stor del av berömmete som Birro fått. Det är en sak att skriva ett manus och en helt annat sak att göra film av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo den var väl bra–mycket bra. Har lite svårt att bestämma mig om jag ska tycka den var bra eller mycket bra. Scenografin var däremot fantastisk.

På den tiden när detta skulle utspela sig var jag lite yngre, jag missade/slapp precis vänstervågen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...