Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

hjälp med iphone. Snälla ni


hanna_k

Rekommendera Poster

HEJ !

 

Ni kan säkert mer än vad jag kan så jag behöver er hjälp.

 

Jag fick min nya iphone igår och jag letade efter Svenska key. ÄÅÖ. Men jag laddar ner dem filerna från Safari men det stod : Safari can´t download this file. Alltid . Vet nån hur jag ska göra för att börja liksom skriva sms osv. Jag har det väldigt jobbigt utan dem.

(telefonen är upplåst till alla kort )

 

Hur kan jag ladda ner installer.app?

jag ka inte ansluta mig via russianiphone.ru/beta (safari can´t download this file)?

Tacksam för Svar !

Hanna K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack for svaret. Men nar jag ska ladda ner filen sa kommer det att safari canot download this file ? Vet du/ni varfor ? Tacksam for svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du försöker ladda ner filer med iPhonen så är det lite svårt. Allt måste göras på datorn. Varifrån försöker du ladda ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

från safari i datorn. Men om jag uppgradera den til 1.1.1 funkar den bra ? för att min är ju upplåst till alla kort .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

från safari i datorn. Men om jag uppgradera den til 1.1.1 funkar den bra ? för att min är ju upplåst till alla kort .

 

Då funkar den inte alls, inte än iaf. Apple har spärrat alla 3rd party apps och unlocks med den nya firmwiren. Vad jag vet så har ingen hackat den ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog väntat lite med att lägga in SwedePhone, i och med 1.1.1 som snart kommer vara upplåst så får man internationellt tangentbord inklusive ÅÄÖ och svenska menyer (tror jag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ !

 

Jag fick igång installer. Allt funkar som vanligt . Men har en annan problem. Hur får jag såna där sftp program som man kan se mobilens filer osv typ som duck. Fast programet ska vara för pc. Min macbook e hos tekniker och jag måste få in dem bokstäverna så fort så möjligt.

 

Tacksam för svar !

 

Hanna K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ !

 

Jag fick igång installer. Allt funkar som vanligt . Men har en annan problem. Hur får jag såna där sftp program som man kan se mobilens filer osv typ som duck. Fast programet ska vara för pc. Min macbook e hos tekniker och jag måste få in dem bokstäverna så fort så möjligt.

 

Tacksam för svar ! .

 

Hanna K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till pc bör du använda flash fxp från inicom,gratis 30 dagars testversion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för programet . jag har installerat den med sen återstår en sak . Hur ska jag ansluta iphone?

Det står nåt med server eller url. användernamn och lösenord??

 

hur ska jag göra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har fått in installer.app på den, så måste du gå in i installer.app och installera: Community Sources, BSD Subsystem (tror jag det heter) och OpenSSH. Säg till när du kommit så långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Sitter med precis samma uppgift, har precis laddat ner och installerat installer.app. vilket ftp-program rekomenderas till mac? Och vart laddar jag ner självaste åäö-filen? Skulle bli superglad för lite hjälp i denna djungel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Sitter med precis samma uppgift, har precis laddat ner och installerat installer.app. vilket ftp-program rekomenderas till mac? Och vart laddar jag ner självaste åäö-filen? Skulle bli superglad för lite hjälp i denna djungel!

 

 

http://rapidshare.com/files/58898779/swedish-keyboard.zip här hittar du dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj att ansluta till SFTP och skriv admin som användarnamn och root som password. Som IP/SERVER skriver du in iPhonen's IP som du hittar under Wi-Fi.

 

www.modmyiphone.org har annars alla svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prova med ftp prog

server 192.168.0.102

user root

password dottie

 

finns bra guider samt sv menyer på www.ifun.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...