Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fått iMac nu! Lite kommentarer.


makenosense

Rekommendera Poster

Idag anlände min nya iMac 2,8Ghz. Och jag har suttit med den hela dagen idag och jag vill bara säga att jag älskar den. Och för er som är oroliga över allt dåligt som har hänt med iMacarna framför allt skärmproblem. Så kan jag stolt säga att jag inte har något problem alls med min iMac. Allt funkar perfekt.

 

Dags att installera program och fixa iordning allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte att Du har två trådar om samma iMac. :fundersam:

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis man!

Sitter med min nya mini så jag förstår känslan;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det nya tangentbordet det grymmaste man skrivit på. sjukt genomtänkt tycker jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och för er som är oroliga över allt dåligt som har hänt med iMacarna framför allt skärmproblem. Så kan jag stolt säga att jag inte har något problem alls med min iMac. Allt funkar perfekt.

Grattis men iMac 24" har inte haft några skärmproblem tack vare sin mycket bättre skärm. Det är iMac 20" som har problem med sämre skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis men iMac 24" har inte haft några skärmproblem tack vare sin mycket bättre skärm. Det är iMac 20" som har problem med sämre skärm.

 

Det är ett par som har haft backlight problem och gula fläckar i högra hörnet på 24". Och som tur är så har jag inte haft det problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också med i klubben min iMac 20" kom i onsdags (eller ja jag hämtade upp den då) och jag har som tur var inga problem med skärmen. Hade dock läst om problem med skärmen så det var ju tyvärr det första jag kollade. Men nu har jag en liten mac-familj på en Macbook 1.83 Ghz och en iMac 20" 2.0 Ghz känns bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till köpet! Själv har jag haft min Macbook Pro 17" i drygt en månad nu och jag älskar den mer och mer för varje dag! Otroligt faktiskt! Nästa dator köp hem blir en iMac 24" ! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också med i klubben min iMac 20" kom i onsdags (eller ja jag hämtade upp den då) och jag har som tur var inga problem med skärmen. Hade dock läst om problem med skärmen så det var ju tyvärr det första jag kollade. Men nu har jag en liten mac-familj på en Macbook 1.83 Ghz och en iMac 20" 2.0 Ghz känns bra.

 

Får man fråga vad du menar med inga problem? Vad jag vet så är de flesta 20-tummarna "utan problem", men dras dock med färgskiftningar från topp till botten (som är paneltypens fel, inte fel i konstruktionen så att säga).

 

Menar du att detta inte existerar på din skärm? Isåfall har Apple bytt paneltyp/modell vilket är högst anmärkningsvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att detta inte existerar på din skärm? Isåfall har Apple bytt paneltyp/modell vilket är högst anmärkningsvärt.

 

När jag jämförde 20" med 24" i en affär, precis när problemen började uppmärksammas, så såg jag inte någon större skillnad mellan de olika modellerna. Kanske jag som har dåliga ögon. Eller så förekommer problemet bara i olika "batchar". Inte helt omöjligt.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På dom iMacarna jag har varit o kollat på så kan jag säga så här: Visst finns det färgskiftningar, men det är nog inget som en "normal" användare lider av. Jag skulle inte lida av det, för min BenQ-skärm har mycket värre skiftningar. Jag har inte heller sett några mörka fläckar, suddiga eller gryniga skärmar.

 

Kort sagt: Jag tycker att iMacens skärm är riktigt grym.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

det är skillnad i skärmarna mellan 20" och 24", det går att se färgskiftningarna om man kollar riktigt noga. Dock inget som den vanliga hemanvändaren stör sig på. Däremot så skulle jag inte bildbehandla på en 20"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bildbehandla på 24" är inga problem för mig alls. Jag jobbar som frilans designer och jag tycker det funkar prima :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att det blir skillnad på en 20" och 24". Det är betydligt svårare att få en perfekt jämn bakgrundbelysning på större skärmar.

Sen är TN paneler rätt känsliga för färgskiftningar med bara några cm flyttning åt sidledes ser man lätt hur fäger tonas.

 

Normal är det inga större problem och sånt man får räkna med om man inte ska upp i proffsklass på skärmar.

Eizo Color Edge 24" serie tex. har i jämförelse en mycket bra bakgrundsbelysning med sina S-PVA paneler. Kan nämnas att samma panel sitter i Dell 2407 skärmarna men har betydligt sämre bakgrund belysning och saknaden av hårdvarukalibrering.

En lätt titt på Dell 2407 i fullskärms läge kan man lätt se att skärmen buktar innåt därav fenomenet ojämnhet.

Är dock mycket nöjd med min ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört att det ska vara problem med drivrutinerna till ati kortet i nya iMac, har någon märkt av detta? Ati brukar tydligen ha problem med just detta... (Varför valde apple inte att köra med nvidia :'-( )

 

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en ny iMac24 och efter att ha installerat 1.1 (av någon uppdatering) så hänger sig datorn då och då. Men Apple är på gång med en lösning för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...