Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Trådlöst nätverk


simme123

Rekommendera Poster

Tjosan

 

har precis inskaffat en MacBook Pro och tänkt använda ett trådlöst nätverk, en D-link G604T-Wireless. Iaf letade jag upp min brorsars gamla airport express, nollställde den och kopplade in en nätverkssladd i den. Den lös grönt och jag fick utslag att jag hade kontakt med airporten. Så klickar jag på airportens "status"-ikon och valde G064T_WIRELESS. Efter en stund så står det att ett fel uppstod vid anslutan till "G604T_WIRELESS".

 

Någon vet som vet vad som ska göras?

 

Om det känns om ni behöver veta mer, fråga bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Jag förstår faktiskt inte vad du försöker göra? :huh:

 

Om du vill ansluta till D-linkens trådlösa nätverk använder du MBPros inbyggda Airportkort. Sedan beror det lite på vad du tänker använda Airport Express till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo ;D

 

glömde bort att man inte behöver expressen ;P. jo iaf funkar det inte att ansluta till min G604T-wireless router. Den frågar efter ett WEP-lösenord, fast än att jag inte har ett sådant... Jag har meckat lite i inställningarna, men vill gärna sätta tillbaka till default inställningarna på Airportkortet, hur gör jag det? och varför kan jag inta ansluta till nätverket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Orsaken till att det frågas efter WEP-lösenord, fast du inte har det på routern, är för att du försöker ansluta som om routern hade just WEP aktiverat. Så sluta med det och anslut på rätt sätt! :) Det vill säga utan någon trådlös säkerhet ifall det är det du kör med på D-link-routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Välj nätverk "Annat...", skriv in vad nätverket heter och ange "Ingen" som trådlös säkerhet.

 

Detta förutsätter förstås att du har ställt in routern som ett nätverk utan lösenordsskydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte men det står fortarande att det inte går att ansluta, och jag sitter 1 meter ifrån routern. ska ringa appple support på måndag, kan dom hjälpa måntro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i menyn, MacHjälp och skriv in nätverk i sökrutan, så får du en del vägledning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...